فرق عشق و هوس چیست؟ چگونه آن را تشخیص دهیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فرق عشق و هوس چیست؟ چگونه آن را تشخیص دهیم؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

خیلی از مواقع ما درگیر روابطی می شویم که نمی توانیم تشخیص دهیم که آیا این یک عشق واقعی می باشد یا یک هوس زودگذر، عشق و هوس با یکدیگر تفاوت های زیادی دارد. تفاوت های این دو به گونه ای است که با شناخت و آگاهی داشتن درباره آن می توانید به راحتی آنها را از یکدیگر تشخیص دهید. عشق در واقع نوعی صمیمیت معنوی، عاطفی و ذهنی می باشد و در آن ریشه داشته، در حالیکه هوس در ابتدا به صمیمیت فیزیکی و برقراری رابطه جنسی مربوط می شود. عشق در واقع فراتر از رابطه جنسی می باشد و به همین دلیل تا مدت های زیادی نیز دوام پیدا می کند، اما هوس معمولا دوام و عمر کوتاه تری داشته و همانطور که به سرعت شعله ور می شود، سریع نیز فروکش می یابد.

عشق و هوس دارای چه ویژگی هایی می باشند؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم عشق و هوس از یکدیگر قابل تمایز بوده و این موضوع تنها نیاز به کمی تامل درباره تفاوت ویژگی های هر کدام از این دو می باشد. هوس بیشتر حالتی از کش و علاقه شدید جسمی و جنسی به فرد بوده، در حالیکه عشق یک مفهوم بسیار گسترده تر داشته و رابطه عاطفی عمیق می باشد. در واقع روابطی که همراه و بر مبنای عشق صورت گیرد، پایدار تر و ماندگارتر است.

فاش کردن جزئیات زندگی شخصی خود و ایجاد صمیمیت های مختلف با فرد مورد علاقه تان می تواند احتمال داشتن رابطه عاشقانه بین شما را بیشتر نماید. همچنین در روابط عاشقانه هر دو طرف همدیگر را حمایت عاطفی کرده و برای آینده مشترک خود برنامه ریزی می کنند. ارتباطاتی که در آن فراتر از جاذبه فیزیکی حضور داشته باشد، مطمئن باشید که احساس عشق می تواند در آن دخیل باشد.

در روابط عاطفیتان این امکان وجود دارد که شما عشق را بدون وجود هوس تجربه کرده و یا هوس را بدون داشتن عشق داشته باشید. ولی این موضوع نیز امکان پذیر است که هردوی این احساسات را بصورت همزمان در یک فرد تجربه نمایید. افراد، عشق خود را به صورت های مختلفی نشان می دهد و برای برخی بروز آن بصورت کلمات ممکن بوده و برای بعضی دیگر به طریق انجام رفتارها و اعمال مختلف، امکان پذیر است.

چگونه فرق عشق و هوس را تشخیص دهیم؟

بیشتر بدانید : راهکارهای افزایش عشق و علاقه در رابطه چیست؟

هوس به چه چیزی گفته می شود؟

هوس بطور کلی یک نوع کشش و جاذبه جنسی شدید به جنس مخالف می باشد. هوس در بهترین شکل خود مانند نیروی بوده که ما را به سمت شریک عاطفیمان کشانده و امکان ارتباط فیزیکی با او را فراهم می کند. هوس صرفا مربوط به احساسات جنسی و جسمی می شود و این موضوع باعث شده تا هربار که فرد مورد علاقه خود را ببیند، احساس هیجان داشته و ضربان قلبتان افزایش می یابد. همچنین در هوس شخص دست از خیال پردازی جنسی درباره فرد مورد علاقه اش بر نمی دارد.

عشق به چه چیزی گفته می شود؟

توصیف عشق کمی پیچیده تر از هوس می باشد و عشق دارای تعاریف مختلفی در تاریخ و ادبیات است و هر کسی آن را به شکل خاصی توصیف کرده است. عشق همچنین دارای لذت ها و رنج های مختلفی بوده و همراه با فراز و نشیب هایی می باشد. عشق یکی از نیازهای اصلی در انسان است که با افرادی که برایمان در زندگی بیشترین اهمیت را دارند، پیوند خورده و نوعی دلبستگی می باشد. در کنار آن عشق منجر به ایجاد دلبستگی ایمن و محبت آمیز به شریک عاطفیمان می شود. در روابطی که بر پایه عشق می باشد اعتماد، محبت عمیق، پذیرش طرف با همه عیب ها و نقص هایش وجود دارد. نکته جالب این موضوع آن است که عشق و هوس مسیرهای عصبی یکسانی را در مغز فعال کرده و به همین دلیل تشخیص عشق و هوس برای اغلب افراد سخت می باشد.

عشق و هوس چه فرقی دارد؟

بیشتر بدانید : راهکارهای موثر برای مقابله با شکست عشقی

چگونه می توانیم عشق و هوس را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

قاعده کلی برای تشخیص دادن عشق و هوس از همدیگر وجود نداشته ولی هیچ فردی نیز دوست ندارد که وارد رابطه ای شود که در آن بر اساس هوس ادامه یابد. در رابطه سالم، عشق وجود داشته و منجر به دوام و پایداری آن می شود. موارد زیر به شما کمک کرده که عشق و هوس را از یکدیگر تشخیص دهید :

• هوس در اثر زمان از میزان آن کم شده و به مرور از بین می رود، در حالیکه عشق همواره پا بر جا است.
• هوس به شکل تکانشی بوده و به شکل هیجانی شکل می گیرد که می تواند همراه با احساس نا امنی باشد، اما عشق دارای پایداری و امنیت است.
• در هوس تنها به زمان حال توجه شده و این در حالی است که عشق منجر به شناخت فرد در طول زمان می شود.
• هوس باعث ارضای فوری نیازهای جنسی شده ولی عشق منجر به تعهد و اعتماد برای هر دو طرف می شود.
• هوس در زمانیکه با ویژگی های منفی فرد مواجه می شوید از بین می رود، اما عشق پذیرش ویژگی های مثبت و منفی در یک فرد می باشد.
• هوس تجربه رابطه بصورت سطحی بوده در حالیکه عشق دنیای وسیع تری داشته و گفتگوهای دشوار و کشف احساسات عمیق در فرد می باشد.
• هوس منجر به تخیلات فانتری و هیجان هایی همراه با لذت می باشد، در حالیکه عشق همراه با حس خطر و آسیب پذیری بوده و عشق باعث شده تا قلب خود را به روی فرد دیگر باز کرده و اجازه دهید تا شما را بهتر بشناسد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فرق عشق و هوس چیست؟ چگونه آن را تشخیص دهیم؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462