دوست پسرم دوستم نداره، چکار کنم؟ عشق یک طرفه

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

دوست پسرم دوستم نداره، این جمله ممکن است برای شما آشنا باشد و یا دوستانی داشته باشید که گرفتار عشق یک طرفه شده باشند. در چنین شرایطی، هم شما درگیر عشق و علاقه به یار عاطفیتان شده اید و هم بابت عدم علاقه او نسبت به خودتان اذیت می شوید و نمی توانید این بی توجهی را تحمل کنید. بنابر این بهتر است تا در این زمینه کاری انجام دهید تا از این عشق یک طرفه رهایی یابید. اما چه کاری انجام دهید بهتر است؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا راهکارهای لازم در این زمینه را به شما آموزش دهیم.

نشانه های عشق یک طرفه

بیشتر بدانید : راهکارهای افزایش عشق و علاقه در رابطه چیست؟

عشق یک طرفه چه نشانه هایی دارد؟

قبل از بررسی و ارائه راهکار در زمینه عشق یک طرفه بهتر است در ابتدا بررسی کنیم که به چه علتی رابطه ما یک طرفه می باشد. نشانه های رابطه و عشق یک طرفه چه در مواقعی که در روابط عاشقانه می باشید و چه در روابط عادی، خوب نبوده و می تواند منجر به آسیب به شما شود. نشانه های عشق یک طرفه شامل موارد زیر است :

در اکثر مواقع شما پیش قدم می شوید : در بیشتر مواقع این شما هستید که پیغام می فرستید و یا با او تماس می گیرید. همچنین برنامه ریزی های در طول هفته توسط شما صورت می گیرد و اگر شما تلاشی در این زمینه نکنید و روزها نیز بگذرد، نه تماسی از سمت او صورت می گیرد و نه تلاشی. اگر این شما هستید که بیشتر تلاش ها و برنامه ریزی ها را در رابطه تان انجام می دهید و اگر شما نباشید هیچگونه اقدامی از طرف یارتان صورت نمی گیرد، احتمالا درگیر عشق یک طرفه شده اید.

او همیشه دوستانش را بر شما اولویت قرار می دهد : کسی که عاشقش هستید در بیرون رفتن ها و یا دورهمی هایش با دوستان خود، از شما دعوت نمی کند و ترجیح می دهد که بیشتر با دوستانش وقت بگذراند، تا با شما.

او لطف شما را جبران نمی کند : از نشانه های عشق یک طرفه، وقت و انرژی گذاشتن شما برای او بوده و در موقعیت هایی که نیاز به جبران و بازگشت این لطف ها می باشد، او هیچ اقدامی برای شما انجام نمی دهد. مثلا با بهانه های نظیر اینکه سرش شلوغ است و یا یادش رفته است، بابت کوتاهی های خود پیش شما عذر و بهانه می آورد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که هر چقدر هم یک نفر سرش شلوغ باشد موضوعاتی مانند روز تولد، سالگرد آشنایی و یا روزهای مهم را فراموش نکرده و آنها را الویت زندگی اش قرار می دهد. او حتی ممکن است در واکنش ناراحتی شما عصبانی شده و بابت پرتوقع بودن و انتظار بیجا داشتن از دست شما عصبانی شود.

او به شما اهمیتی نمی دهد : حس می کنید که بود و نبود شما برایش اهمیتی ندارد. فردی که شما را دوست داشته باشد به موارد روزمره شما نیز اهمیت می دهد و پیگیر حال و کارهایتان می باشد. همچنین برای بودن کنار شما زمان بندی کرده و وقت می گذارد.

این شما هستید که باید مدام عذرخواهی نمایید : افراد در عشق یک طرفه و در مواقعی که به طرف مقابلشان علاقه چندانی ندارند، مدام در او احساس گناه ایجاد کرده و او را مقصر تمامی اتفاقات می دانند. حتی در مواقعی که بابت ناراحت شدنتان با او صحبت می کنید، این شما هستید که در نهایت از او عذرخواهی کرده و بابت ناراحت شدن هایتان احساس پشیمانی می کنید.

راه های مقابله با عشق یک طرفه

بیشتر بدانید : راهکارهای موثر برای مقابله با شکست عشقی

راهکارهای برای مقابله با عشق یک ظرفه

اگر بیشتر مواردی که در بالا گفته شد، در رابطه شما نیز وجود داشت و یا فرد مستقیما به شما ابراز علاقه نمی کند، ممکن است شما درگیر عشق یک طرفه شده باشید. شما نیاز است تا برای تغییر شرایط خود کاری را انجام دهید وگرنه این موضوع می تواند به نفع شما نبوده و منجر به آسیب های روحی به احساساتتان شود. همچنین عشق یک طرفه مواردی مانند استرس، اضطراب و افسردگی را می تواند در شما تشدید نماید.

در ابتدا نیاز است تا در این زمینه تصمیم خود را بگیرید که می خواهید به رابطه خود ادامه داده و یا آن را تمام و فراموش کنید. برای پاسخ به این سوال نیاز است تا این موارد را بررسی کنید. به عنوان مثال آیا در رابطه عاطفی می باشید یا تنها همدیگر را می شناسید؟ در چه مرحله از رابطه تان هستید؟ آیا در گذشته به یکدیگر علاقه مند بوده و به مرور علاقه تان یک طرفه شده است؟ این سوالات به شما کمک می کند تا ارزیابی درست تری را از رابطه اکنون خود داشته باشید. ممکن است شما در رابطه خوبی بوده اید که در حال حاضر طرف مقابل علاقه اش را از دست داده است و نیاز است تا در اینباره به علت از بین رفتن علاقه بپردازید و اینکه این رابطه ارزش حفظ کردن و ساختن دوباره را داشته یا خیر؟

اما در مواقعی که شما هیچ ارتباط عاطفی با یکدیگر نداشته و تنها شما به او علاقه مند شده اید، این موضوع کمی فرق داشته و شما نیاز است در اینباره تصمیم گیری کرده که حاضرید برای بدست آوردن او تلاش کرده و صبور باشید و یا نه؟ این نکته را در نظر داشته باشید که اگر پاسخ شما به این سوال مثبت باشد، ممکن است تلاش های شما نتیجه بخش بوده و یا در نهایت نتیجه مطلوبی نداشته باشد، بنابر این نیاز است تا خود را با هر نوع رویدادی روبرو کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462