راهکارهای کاهش استرس و اضطراب در سریع ترین زمان

جهت مشاوره تلفنی در زمینه کاهش استرس و اضطراب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

کاهش استرس و اضطراب می تواند به بهبود شرایط روحی شما کمک زیادی نماید و از آنجایی که استرس بخشی از زندگی همه ما می باشد، پیدا کردن راهکارهایی سریع برای این منظور، بسیار کمک کننده است. استفاده از روش های درمانی و دارویی برای کاهش میزان استرس و اضطراب در فرد، اکثرا نیاز به زمان طولانی برای نتیجه گیری بهتر داشته و این در حالی است که گاهی با راه های سریع و فوری می توانید به نتیجه بهتری در مدت زمان کوتاه تر دست پیدا نمایید. در این مقاله ما قصد داریم تا به شما روش های ساده و کاربردی در زمینه کاهش استرس و اضطراب آموزش دهیم.

راه های کاهش استرس و اضطراب

بیشتر بدانید : استرس مزمن چه تاثیرات مخربی دارد؟

راه های کاهش استرس و اضطراب در کوتاه ترین زمان

دمنوش های آرام بخش مصرف کنید : استفاده از دم نوش های آرامش بخش می تواند تاثیر سریع و موثری را در میزان استرس و اضطراب شما ایجاد نماید. از جمله آنها به چای سبز، گل گاوزبان، اسطوخودوس، به لیمو، رازک و هل را می توان نام برد.

ورزش کردن : ورزش منجر به کاهش فشار روانی شده و انجام آن باعث کم شدن سطح استرس و افزایش هورمون های شادی آور اندورفین در بدن می شود.

روشن کردن شمع : سوزاندن شمع به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و بعضی از رایحه های معطر نیز منجر به آرامش بیشتر فرد می شود که از جمله آنها اسطوخودوس، گل سرخ و بابونه رومی می باشد.

کم کردن میزان کافئین : دوز بالای کافئین می تواند منجر به افزایش استرس شده و برای افرادی که نسبت به کافئین حساس می باشند، این دوز ممکن است در میزان کمتری بوده و سریع تر دچار استرس شوند.

از نوشتن کمک بگیرید : می توانید با نوشتن افکار خود در لحظه هایی که دچار استرس می شوید، آن را از ذهنتان خالی کرده و بر روی کاغذ بیاورید. همچنین شکرگذاری نیز می تواند تاثیر زیادی در نگاه مثبت شما به زندگی شده و میزان استرس و اضطراب را کم می کند.

با دوستان و افراد خانواد خود وقت بگذرانید : در موقعیت های استرس زا کمک گرفتن از دیگران می تواند بسیار مفید باشد. همچنین ایجاد یک برنامه تفریحی و وقت گذراندن با یک دوست نیز می تواند تمرکز شما را از استرس ایجاد شده بر روی ذهنتان برداشته و آن را از شما دور نماید.

از تمرینات آرام سازی کمک بگیرید : یوگا، مدیتیشن و ذهن آگاهی می تواند در مواقعی که دچار استرس و اضطراب می شویم به ما کمک کرده و ذهن ما را آرام نماید.

نوازش کردن : تحقیقات نشان داده که در آغوش گرفتن شخصی که به آن علاقه دارید می تواند در کم شدن میزان استرس و اضطراب شما نقش داشته باشد، چرا که منجر به آزاد شدن اکسی توسین و کم شدن کورتیزول می شود. همچنین بوسیدن، نوازش کردن و داشتن رابطه جنسی نیز می تواند در کم شدن استرس کمک کند.

با حیوان خانگی وقت بگذرانید : وجود حیوان خانگی به شما در کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و به بهبود روحیه شما منجر می شود. در تماس بودن با حیوانات نیز منجر به ترشح هورمون اکسی توسین در بدن شده که باعث روحیه مثبت در فرد می شود.

گوش دادن به موسیقی آرام بخش : گوش دادن به موسیقی باعث کاهش فشار خون و کم شدن ضربان قلب شده و همچنین سطح هورمون های استرس را پایین می آورد. کمک گرفتن از موسیقی های آرام و مربوط به طبیعت نیز نقش موثری در این زمینه دارد.

نفس کشیدن عمیق : تاثیر هورمون های استرس منجر به بالا رفتن ضربان قلب و تسریع نفس کشیدن می شود. تمرینات تنفس عمیق باعث شده که سیستم پاراسمپاتیک شما فعال شده و ضربان قلب شما پایین تر آمده و احساس آرامش بیشتری به شما دست می دهد.

شنا کردن : شنا و استفاده از آب یکی از راه های موثر در کاهش میزان استرس و اضطراب می باشد. آب باعث ایجاد آرامش در بدن شده و انرژی های منفی را جذب می کند. همچنین زمانی که در آب شنا می کنید، بدن شما آرام آرام از میزان استرس های آن کم شده و در شرایط آرامش بخشی قرار می گیرد. اگر امکان و موقعیت شنا کردن را دارید، در مواقع بروز استرس و اضطراب، حتما از این روش برای آرام سازی خود استفاده نمایید.

علت کاهش استرس و اضطراب چیست؟

بیشتر بدانید : راه های رفع استرس کودکان + نشانه های استرس کودکان

چرا باید میزان استرس و اضطراب را کاهش دهیم؟

استرس های زیاد و طولانی منجر به ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شده و آن را به نابودی می کشاند. همچنین یکی از دلایل مهم در بروز بیشتر بیماری ها، داشتن استرس های طولانی می باشد. افرادی که دارای استرس های مزمن می باشند، زودتر در معرض بیماری های مختلف قرار گرفته و به دلیل داشتن سیستم ایمنی ضعیف، سریع تر مریض می شوند. همچنین افراد دارای استرس زیاد دیدگاه منفی بیشتری نسبت به موضوعات و مسائل داشته و امید و انگیزه کافی برای زندگی را ندارند. به همین دلیل نیاز است با روش های درست و کاربردی میزان استرس خود را مدیریت کرده تا زندگی خود را در شرایط سخت و پیچیده ای از بیماری و مشکلات قرار ندهیم.

شما می توانید با کمک گرفتن از این روش ها و یا روش های کاربردی دیگری که برای بدنتان مضر نبوده و می تواند منجر به بهتر شدن شرایط شما شده و مقدار استرس بدنتان را نیز کم می کند، استفاده نمایید. بعضی از روش ها مانند موارد گفته شده در بالا می توانند در کوتاه ترین زمان نتیجه بخش بوده و بعضی از آنها مانند استفاده از داروها، نیاز به مدت زمان طولانی دارند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه کاهش استرس و اضطراب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462