معرفی تیپ شخصیتی ISTP

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ISTP

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

تیپ شخصیتی ISTP یکی از 16 نوع تیپ شخصیتی های تست MBTI می باشد که از فکر کردن لذت برده و به شدت مستقل می باشند. این افراد عمل گرا بوده و علاقه مند به کسب تجربه جدید، فعالیت ها و آزادی در حیطه عملکرد خود می باشند. افرادی که دارای تیپ شخصیتی ISTP می باشند از تماشا کردن نحوه رویکرد و عملکرد اشیا لذت می برند. این افراد بسیار منطقی و تفکری هستند و به ایده های عملی بیشتر از موضوعات انتزاعی علاقه مندند. کارهای روزمره منجر به بی حوصلگی این افراد شده و از انجام کارهای جدید لذت می برند. در این مقاله به بررسی تیپ شخصیتی ISTP پرداخته و ویژگی های مثبت و منفی آنها را ذکر می کنیم.

بیشتر بدانید : راه های درمان درونگرایی چیست؟ + علائم درونگرایی

ویژگی افراد دارای تیپ شخصیتی ISTP چه می باشد؟

از ویژگی های بارز تیپ شخصیتی ISTP، نتیجه گرا بودن آنها می باشد. این افراد در بروز مشکل، سریعا علت یابی کرده و آن را به روشی حل می کنند. این تیپ شخصیتی نسبت به افراد دیگر، آسان گیر و بی سر و صدا توصیف می شوند. تیپ شخصیتی ISTP از تجربه کردن موضوعات جدید لذت برده و غالبا این افراد درگیر رفتارهای هیجان انگیز و ریسک پذیر می شوند که از جمله این سرگرمی ها میتوان به موضوعات پر ریسک و سرعتی مانند گلایدر، موتورسواری، موج سواری، هاکی رو یخ و یا بانجی جامپینگ اشاره کرد.

از دیگر ویژگی های تیپ شخصیتی ISTP این می باشد که افراد احساسی نبوده و از احساسات خود غافل می باشند، تا مواقعی که بیش از اندازه احساسی شوند. همین موضوع باعث شده تا درک حالات عاطفی دیگران نیز ضعیف باشند.

از ویژگی های بارز تیپ شخصیتی ISTP، صبور بودن و کم صحبتی آنها می باشد. با وجود اینکه این افراد محافظه کار می باشند، اما احساسات قوی خود را تجربه کرده و تنها با حفظ خونسردی و در راستای هدف خود، برای مقابله با بحران عمل می کنند.

نقاط مثبت تیپ شخصیتی ISTP شامل منطقی بودن، عمل گرا، آموختن با کمک تجربه کردن، واقع گرا، اهل تجربه کردن، آسان گیر، دارای اعتماد به نفس بالا و لذت بردن از تجربه های جدید می باشد.

نقاط منفی تیپ شخصیتی ISTP شامل خسته شدن سریع، بی احساس بودن، دوست نداشتن تعهد، ریسک پذیری زیاد و شناخت سخت این افراد می باشد.

معرفی تیپ شخصیتی ISTP

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی افراد درونگرا چیست؟

رویکردهای شناختی افراد دارای تیپ شخصیتی ISTP چه می باشد؟

این افراد دارای 4 رویکرد شناختی می باشد که برجسته ترین ویژگی های شخصیتی هر فرد مربوط به رویکرد غالب او است. البته رویکرد کمکی نیز نقش مهمی در شخصیت فرد دارد. اما رویکردهای سوم و فرعی از میزان اهمیت کمتری برخوردار می باشند و تنها در مواقع استرس زا بروز پیدا می کند.

1605686310 idea رویکرد غالب تیپ شخصیتی ISTP منطقی درونگرا : تیپ شخصیتی ISTP زمان زیادی را برای فکر کردن و بررسی اطلاعات می گذراند. از آنجایی که زمان زیادی در حال تفکر می باشند، به ساکت بودن معروف اند.

تیپ شخصیتی ISTP ممکن است در تصمیم گیری ها گیج کننده باشند اما اقداماتی که آنها انجام می دهند بر اساس مشاهده و تفکر دقیق می باشد.
آنها بر روی مسائلی که مفید و علمی بوده تمرکز داشته و برخوردشان با محیط اطرافشان معقول و منطقی می باشد.

افراد تیپ شخصیتی ISTP بسیار منطقی بوده و در موقعیت ها بصورت عینی نگاه کرده و در تصمیم گیری ها از موضوعات عاطفی یا ذهنی فاصله می گیرند. شناختن افراده این تیپ شخصیتی سخت بوده، چرا که آنها بر روی احساسات تمرکز نداشته و بر عمل و نتیجه متمرکز می باشند.

1605686310 idea رویکرد کمکی تیپ شخصیتی ISTP ادراکی برونگرا : آنها ترجیح می دهند که بر روی زمان حال تمرکز داشته باشند. افراد تیپ شخصیتی ISTP از تعهدات بلند مدت خود سر باز زده و ترجیح میدهند که به جای فکر کردن به برنامه های آینده، بر روی همین زمان حال متمرکز باشند.

این افراد منطقی بوده و از درک و یادگیری نحوه کارکرد امور لذت می برند. این موضوع ممکن است باعث شده تا آنها برای دیدن نحوه عملکرد یک وسیله، آن را از هم باز نمایند.

1605686310 idea رویکرد سوم تیپ شخصیتی ISTP شهودی درونگرا : عملکرد این نوع رویکرد بصورت ناخودآگاه در افراد بوده و در تیپ شخصیتی ISTP، با وجود آنکه به مفاهیم انتزاعی علاقه ای ندارند، اما ممکن است از آن برای راه حل های تجربی کمک بگیرند.

ممکن است در مواقع تصمیم گیری ها تیپ شخصیتی ISTP حالتی ورای احساسی را تجربه نمایند.

1605686310 idea رویکرد فرعی تیپ شخصیتی ISTP برونگرا احساسی : این بخش از شخصیت تیپ شخصیتی ISTP، در مواقع استرس زا بروز پیدا کرده و در مواقع پر فشار آنها ممکن است از احساسات خود بصورت نامناسبی استفاده نمایند.

روابط شغلی تیپ شخصیتی ISTP چه می باشد؟

بهترین شغل های تیپ شخصیتی ISTP، کارهایی می باشد که با موضوعات قابل تامل و عملی در ارتباط باشد. این افراد برای مشاغلی مناسب بوده که از مهارت های عملی و علایق فنی آنها استفاده می کنند. در اینجا چند نمونه از مشاغل مناسب برای تیپ شخصیتی ISTP را بیان می کنیم :

مهندس : کارهای مهندسی برای تیپ شخصیتی ISTP مناسب بوده و ذهن تحلیلی آنها را برای درک امور پیچیده فعال می کند.
تکنسین : این شغل نیز مانند مهندسی نیاز به عیب یابی ماشین آلات داشته و مهارت حل مسئله این تیپ شخصیتی را بکار می گیرد.
کارگر ساختمانی : افراد دارای این تیپ شخصیتی می توانند بر روی پروژه های عملی که دارای یک هدف مشخص است، کار نمایند.
بازرس : این کار به ذهن جزئی نگر و تحلیلی تیپ شخصیتی ISTP کمک می کند.
ماشین سازی : توجه کردن به جزئیات و کار کردن در محیط های خطرناک که نیاز به تمرکز زیاد دارد، برای تیپ شخصیتی ISTP مناسب است.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ISTP

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462