اعتیاد به هروئین چه علائمی دارد؟ چگونه فرد معتاد به هروئین را بشناسیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترک اعتیاد به هروئین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

اعتیاد به هروئین یکی از اعتیادهای خطرناک بوده که ترک آن نیز با مشکلات زیادی همراه می باشد. هروئین از مواد مخدر اصلی است که اعتیاد به آن به گروه و سن خاصی محدود نشده و می تواند بصورت قابل توجهی فرد را درگیر خود نماید، بطوریکه که بسیاری از افراد تنها بعد از چند بار مصرف هروئین، نسبت به آن دچار اعتیاد می شوند. همچنین مصرف زیاد هروئین منجر به اوردوز در فرد و مرگ او می شود. بنابر این تشخیص فردی که دارای اعتیاد به هروئین است اهمیت زیادی داشته و اگر نمی توانید تشخیص دهید که یکی از عزیزانتان به هروئین اعتیاد پیدا کرده است یا نه، با ما در این مقاله همراه باشید.

علائم اعتیاد به هروئین و علائم ظاهری

بیشتر بدانید : اعتیاد به هروئین چه عوارضی دارد؟

علائم جسمی فردی که اعتیاد به هروئین دارد، چه می باشد؟

یکی از راه های تشخیص افرادی که اعتیاد به هروئین دارند، شناختن علائم آنها و مطابقت داشتن این نشانه ها می باشد. در بعضی مواقع تشخیص اعتیاد به هروئین به راحتی ممکن می باشد. افرادی که هروئین مصرف می کنند دچار احساس لذت و سرخوشی شده که می تواند با یک روحیه خوب و ساختگی همراه بوده و یا این افراد دارای افزایش حس سلامتی در درون خود می باشند. اما با این حال علائم دیگری نیز وجود داشته که اعتیاد به هروئین را نشان می دهد.

• چرت زدن فرد بصورت مداوم
• ایجاد لکنت زبان در هنگام صحبت کردن
• انقباض مردمک چشم و ریز شدن آن
• خواب آلودگی

در کنار این موارد، برخی از افرادی که هروئین مصرف می کنند، ممکن است دارای هیچ گونه علائم ظاهری نباشند. همچنین افرادی که در برابر مصرف هروئین تحمل پیدا کرده اند، نشانه و علائم قابل توجهی از خود نشان ندهند. در چنین حالتی فرد ممکن است به جای اینکه احساس سرخوشی و لذت داشته باشد، مدام هروئین مصرف کرده تا از علائم ترک آن جلوگیری نماید.

افرادی که بصورت تزریقی یا همان وریدی هروئین مصرف می کنند، مستقیما آن را به داخل رگ خود تزریق کرده و به همین دلیل کبودی های کوچکی را بر روی دستشان ایجاد می شود.

همچنین مصرف مکرر هروئین باعث شده تا رگ ها پاره شده و ایجاد زخم نماید و در محل های تزریق ایجاد سوراخ و آبسه می شود. افرادی که بصورت وریدی اقدام به مصرف هروئین می کنند، در قسمت هایی مانند بازو، پا، گردن و قفسه سینه، هروئین را تزریق کرده و به همین دلیل نشانه های تزریق و مصرف آن در هر جایی از بدن فرد مشخص است. با این حال ممکن است فردی که هروئین تزریق می کند، برای مخفی کردن علائم تزریق در بدن خود، در قسمت هایی که قابل مشاهده نمی باشد، اقدام به تزریق نماید. همچنین برای مشخص نشدن علائم تزریق ممکن است از لباس های آستین بلند و شلوارهای بلند استفاده کرده تا نشانه های تزریق در بدن خود را بپوشانند.

علائم اعتیاد به هروئین و تغییر در سبک زندگی فرد

بیشتر بدانید : اعتیاد به حشیش چه عوارضی دارد؟ نشانه های مصرف آن چیست؟

علائم تغییر در سبک زندگی فردی که اعتیاد به هروئین دارد

افرادی که اعتیاد به هروئین دارند و نمی خواهند که عزیزان آنها متوجه این موضوع شوند، ممکن است از آنها در مواقعی که دچار احساس لذت و سرخوشی می شوند، دوری نمایند. اما با وجود دوری و اجتناب فرد دچار اعتیاد به هروئین نیز ممکن است تغییری در سبک زندگی و رفتار کلی آنها مشاهده شود. بطور مثال فردی که اعتیاد به هروئین دارد، دست به رفتارهای مخفیانه و مخفی کاری زده و حالت تدافعی دارد. همچنین ممکن است چنین افرادی برای مدت طولانی از دید دیگران پنهان شوند.

افرادی که اعتیاد به هروئین دارند در محیط هایی مانند کار، مدرسه و یا فضاهای اجتماعی دیگر، تعهدات خود را نادیده گرفته و کوتاهی هایی را در زمینه مسئولیت های کاری شان انجام می دهند. همچنین این افراد روابط خانوادگی و دوستانه شان تیره و تار شده و نشانه های خطرهایی مانند سرقت از اعضای خانواده برای تامین نیازهای مادی شان را انجام می دهند. افرادی که اعتیاد به هروئین دارند ممکن است نسبت به گذشته تمایل بیشتری به خوابیدن داشته و تغییراتی در ظاهر و رژیم غذایی شان نیز ایجاد شود.

مصرف هروئین باعث شده تا به سرعت در فرد وابستگی جسمی و روانی نسبت به مصرف این ماده مخدر در او ایجاد شده و اگر در چنین شرایطی شخص مصرف هروئین را بطور ناگهانی کنار گذاشته و متوقف نماید، علائم ترک در او ظاهر شده که از جمله آنها به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

• حالت تهوع و استفراغ
• ضعف و درد
• بی قراری
• خستگی و بی خوابی
• تعریق
• آبریزش بینی
• داشتن چشمان اشک آلود

این علائم ممکن است ظرف مدت 8 ساعت بعد از آخرین دوز مصرف هروئین در فرد ایجاد شود و این نشانه ها ظرف مدت 36 تا 72 ساعت پس از آخرین دوز مصرف هروئین به اوج خود می رسد. افرادی که در دوره بهبودی و ترک هروئین می باشند، در صورت مصرف مجدد هروئین بعد از ترک آن، به بالاترین حالت سرخوشی و لذت خود نمی رسند، اما برای اینکه از علائم ترک و ناراحتی های آن جلوگیری نمایند، مجددا شروع به مصرف هروئین می کنند.

نوع مصرف هروئین به چند صورت است؟

هروئین از چند طریق قابلیت مصرف دارد که روش استنشاقی، تزریق و دود کردن می باشد. تزریق هروئین از رایج ترین روش های مصرف این ماده مخدر بوده و دلیل آن این می باشد که زمانی که هروئین بصورت مایع وارد رگ یا عضله می شود، سریع تر عمل کرده و گیرایی بیشتری را به همراه دارد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترک اعتیاد به هروئین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462