مشاوره حضوری قبل از ازدواج چه مزایایی دارد؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره قبل از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

ازدواج یکی از ارکان اصلی در زندگی هر فرد محسوب می شود که مشاوره حضوری قبل از ازدواج می تواند منجر به خشنودی و سعادتمندی شخص شده یا جدایی و شکست را باعث شود. بنابر این انتخاب درست و مناسب می تواند نقش تعیین کننده ای را در این بین داشته باشد.

اما آیا خوده افراد می توانند با شناخت هم، آینده موفق یا نا موفق هم را تصور کنند؟ آیا دوران آشنایی به تنهایی برای شناختن طرفین از یکدیگر کافی است و یا نیاز به کمک و مشاور دارد؟ شما برای داشتن چشم اندازی بهتر و درست تر در زندگی خود نیاز به کمک گرفتن از یک روانشناس با تجربه و حاذق دارید.

مشاوره حضوری قبل از ازدواج

مشاور یا زوج درمانگر، یک روانشناس آموزش دیده در این زمینه می باشد که می تواند به بهبود رابطه زوجین پیش و پس از ازدواج، کمک نماید. در مشاوره حضوری قبل از ازدواج به بررسی تفاوت ها، تعارض ها، ارزش ها و هدف های هر کدام از طرفین پرداخته شده و روانشناس بصورت فردی و زوجی این موضوعات را بررسی می کند.

این جلسات بین 5 تا 10 جلسه نیاز به بررسی داشته که در جلسات ابتدایی تنها به شناخت، ملاک ها و معیارهای هر کدام پرداخته می شود و جلسات آتی به بررسی هر کدام از این موضوعات و تفاوت ها و تعارض های احتمالی پیش آمده می پردازند.

یکی از موارد کمک کننده و نقش آفرین در این بین، انجام تست های روانشناسی و شخصیت شناسی معتبر می باشد که باعث شده تا اطلاعات بهتری از روان و شخصیت درونی افراد برای روانشناس و خوده فرد، مشخص شود. همچنین مشاور در برقراری مهارت های ارتباطی، ایجاد درک متقابل و توانایی حل مسئله و تعارض نیز به زوجین آموزش داده و کمک می کند. کلینیک های روانشناسی مکانی امن برای بیان این موضوعات بوده و افراد می توانند بدون داشتن استرس و حس قضاوت به بیان احساسات، تنش ها، نگرانی ها و شناخت خود و طرف مقابلشان بپردازند.

 

مشاوره حضوری پیش از ازدواج

در جلسات مشاوره چه موضوعاتی بررسی می شود؟

در طول جلسه مشاوره، روانشناس و درمانگر به بررسی تفاوت های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی پرداخته و همچنین خلقیات و روحیات زوجین، موضوعات ژنتیکی، هدف و قصد فرد از تشکیل خانواده و همچنین حساسیت ها و خط قرمزهای افراد نیز بررسی می شود. با اینکه لازمه هر ازدواجی علاقه و عشق می باشد، اما این موضوع به تنهایی کافی نبوده و نیاز به درک و تفاهم دارد.

همچنین از آنجایی که هیچ رابطه ای در جهان بدون مشکل و تعارض نمی باشد، توانایی کنار آمدن با این تعارضات و یادگیری برخورد و حل مسئله نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از موارد مهم و تعیین کننده در جلسات مشاوره داشتن صداقت و راستگویی می باشد که می تواند در رسیدن به نتیجه بهتر و درست تر به افراد کمک کند.

مشاور حضوری پیش از ازدواج

مشاوره حضوری قبل از ازدواج برای چه افرادی نیاز است؟

اینکه مشاوره قبل از ازدواج بصورت حضوری، تلفنی و یا اینترنتی باشد، انتخاب خود زوجین بوده و بستگی به میزان دسترسی و نزدیکی آنها به روانشناس و مشاوره مورد نظر دارد، اما در پاسخ به این سوال که آیا همه به مشاوره قبل از ازدواج نیاز دارند یا نه باید جواب داد بله. در واقع حتی در ازدواج های سنتی و خواستگاری که ممکن است افراد بزرگتر تصمیم گیرنده نهایی باشند، باز نیاز به مشاوره وجود دارد.

چرا که این موضوع علاوه بر داشتن اطلاعات و آگاهی کافی به فرد برای ازدواج، او را از خطرات احتمالی مطلع می کند و در نهایت شخصی که با مشاوره و راهنمایی گرفتن از روانشناس وارد زندگی مشترک می شود، در برابر افرادی که تنها با بررسی موضوعات توسط خود و یا بزرگان فامیل وارد زندگی می شوند، از شانس رابطه پایدارتری برخوردار هستند. روانشناس و مشاور در واقع با داشتن تجارب بیشماری در تحلیل زوجین و همچنین داشتن مهارت های علمی زیاد، راهنمای درست تر و امن تری خواهد بود. تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که زوج هایی که قبل از ازدواج به مشاوره رجوع می کنند، 30 درصد در زندگی مشترک موفق تر می باشند.

نکات مهم مشاوره قبل از ادواج

در جلسات مشاوره به بررسی اصول اعتقادی، فرهنگی، مذهبی و شخصیتی فرد پرداخته می شود. اما از جمله موضوعات مهمی که آموزش داده می شود تعهد، نحوه ارتباط زوجین، میزان مشارکت زوجین در امور زندگی، انعطاف پذیری و سازگاری، اهمیت احترام متقابل در زندگی، صمیمیت و هدف ها و ارزش های مشترک می باشد.

1605686310 idea تعهد: اولین و سنگ بنای یک زندگی زناشویی تعهد می باشد و این موضوع در همه ابعاد زندگی نقش داشته و نیاز به داشتن تداوم در زندگی مشترک دارد. در واقع هردو طرف باید بدانند که تعهد درست و قوی مربوط به همه جنبه های زندگی بوده و همه ابعاد زندگی را شامل می شود.

1605686310 idea نحوه ارتباط زوجین: میزان ارتباط زوجین و کیفیت این نوع ارتباطات، دوام و بقای رابطه را مشخص می کند. در صورت نداشتن ارتباطی موثر و کاربردی، مشکلات بر روی هم انباشته شده و بار ذهنی و ناراحتی زوجین را از هم بیشتر می کند. درمانگر می تواند با آموزش های درست درباره نحوه ارتباط موثر، بیان افکار درست زوج ها با یکدیگر و گوش دادن فعال به صحبت های همدیگه، از بروز این مشکلات جلوگیری نماید.

1605686310 idea میزان مشارکت زوجین در امور زندگی: از موضوعات مهم در ازدواج تقسیم بندی کارها و مسئولیت های زندگی می باشد که در صورت نداشتن برنامه ای مشخص در این زمینه ممکن است عدم تعادل و هماهنگی برقرار شده و یکی از روجین متحمل فشار و آسیب بیشتری شود.

1605686310 idea انعطاف پذیری و سازگاری: ازدواج های موفق دارای میزان انعطاف پذیری و سازگاری بیشتری در برابر مشکلات و چالش های پیش آمده می باشند. تحمل پذیرش و منعطف بودن هر فرد در زندگی زناشویی مهم و ضروری بوده و به بهتر شدن زندگی کمک می کند.

1605686310 idea اهمیت احترام متقابل در زندگی: از جمله موارد اساسی در یک زندگی داشتن احترام متقابل می باشد که باعث ارزش گذاری به هویت طرفین شده و تعامل سازنده و سالمی را منجر می شود.

1605686310 idea صمیمیت: این موضوع از ابعاد مختلفی برخوردار بوده و شامل صمیمیت های فیزیکی، احساسی، جنسی و غیره می شود. هر کدام از انواع صمیمیت ها می تواند تاثیر مستقیم و مثبتی در کیفیت زندگی مشترک داشته باشد.

1605686310 idea هدف ها و ارزش های مشترک: وجود یک مسیر در زندگی هر دو طرف و تلاش برای رسیدن به آن می تواند منجر به همسو بودن زوجین با یکدیگر شده و به تقویت رابطه کمک می کند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره قبل از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462