روش ترک اعتیاد در خانه | چگونه اعتیاد را در خانه درمان کنیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترک اعتیاد در خانه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

ترک اعتیاد در خانه و استفاده خودسرانه از داروها و روش های شیمیایی، می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای فرد داشته باشد، بنابر این بهترین روش ترک اعتیاد در مراکز و کمپ های ترک اعتیاد بوده که زیر نظر پزشکان و روانشناسان متخصص و با تجربه در این زمینه انجام می شود. اما با این وجود بسیار از افراد به دلایلی مانند مشغله کاری، راحتی در منزل، ترس از آبرو و همچنین مسائل مالی، ترجیح می دهند که در مراکز ترک اعتیاد، اقدام به ترک نکرده و این کار را در خانه انجام دهند.

برای ترک اعتیاد در خانه راه های مختلفی وجود داشته که هر کدام دارای مزایا و معایبی نیز می باشد که در این مقاله قصد داریم تا شما را با این روش ها آشنا نماییم.

نکات مهم ترک اعتیاد در خانه

بیشتر بدانید : بهترین راهکارهای درمان تریاک

نکات مهم درباره ترک اعتیاد در خانه چیست؟

از مهمترین نکات درباره ترک اعتیاد چه در خانه و چه در کمپ ها، اراده و خواست خود فرد می باشد، چرا که تا زمانی که شخص واقعا اقدام به ترک را با خواست خود انجام ندهد، نمی تواند تا چالش ها و سختی های ترک اعتیاد را تحمل کرده و در برابر آنها مقاوم باشد. از آنجایی که اعتیاد دارای دو جنبه روانی و جسمی می باشد، نیاز است تا در ترک اعتیاد در خانه، به هر دو جنبه آن توجه شود. همچنین ترک اعتیاد در خانه نیاز است تا زیر نظر متخصص و پزشک در این زمینه انجام شده، چون در غیر اینصورت می تواند خطرات و عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که درمان کردن جسمی اعتیاد بدون ریشه یابی علل روحی و روانی این موضوع هیچگونه سودی نداشته و باعث شده تا فرد مجددا به دلیل داشتن وسوسه ها و انگیزه های روانی، به سمت مصرف مواد مخدر پناه برد.

ترک اعتیاد در خانه

بیشتر بدانید : قرص متادون چیست؟ راهکارهای ترک قطعی متادون

راه های ترک اعتیاد در خانه

ترک ناگهانی مواد مخدر : در این روش فرد بصورت یکباره مصرف مواد مخدر را قطع کرده که این روش می تواند خطرناک بوده و مشکلات زیادی را برای او ایجاد نماید. در واقع ترک ناگهانی مواد مخدر در منزل و بدون مشورت کردن با پزشک، برای افرادی که مصرف مواد را بصورت زیادی انجام داده و یا افرادی که دارای بیماری می باشند، خطراتی مانند سکته قلبی، تشنج، سکته مغزی و غیره را می تواند به همراه داشته باشد. اما در مواقعی که زیر نظر پزشک اقدام به ترک نمایید، با کمک و راهنمایی او می توانید علائم ترک را کنترل کرده و همچنین از عوارض خطرناک آن نیز جلوگیری نمایید.

ترک تدریجی و سنتی : در این روش مصرف فرد بصورت تدریجی کاهش پیدا کرده تا به میزان صفر برسد. این روش بهتر از روش ترک ناگهانی بوده ولی باز احتمال بازگشت فرد به سمت مصرف مواد مخدر وجود دارد. همچنین این مدل عوارض کمتری داشته و در مواقعی که زیر نظر یک روانشناس انجام شود، با کمک روش های روان درمانی احتمال بازگشت نیز به صفر می رسد.

ترک با استفاده از دارو : برای ترک تریاک می توانید در منزل از داروهای ترک تریاک استفاده کنید. ترک تریاک بوسیله متادون از جمله این روش ها می باشد که البته این دارو نیز منجر به وابستگی و اعتیاد فرد می شود. این کار حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود چرا که منجر به وابستگی فرد به داروهای ترک می شود. متادون باعث کاهش علائم روانی ناشی از ترک شده اما در صورت مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک، وابستگی و اعتیاد ایجاد می کند.

استفاده از داروها و طب سنتی : داروهای سنتی برای ترک اعتیاد راهکارهایی را پیشنهاد کرده که باعث شده تا عوارض ترک را کاهش دهد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از داروهای گیاهی که در بازار به فروش می رسد تقلبی بوده و در آن از داروهای آرام بخشی مانند متادون، قرص B2، آستامینوفن و ناپروکسن استفاده می شود.

افتیمون : گیاه افتیمون 2 قاشق مرباخوری از پودر آن باید بصورت روزانه همراه با آب پنیر استفاده شده که منجر به سم زدایی و پاکسازی روده و معده می شود. آب پنیر نیز به بافت های بدن نفوذ پیدا کرده و منجر به خارج شدن اخلاط کثیف و فاسد از بدن می شود. گیاه افتیمون در عطاری ها قابل دسترس و خریداری می باشد.

برگ آلوئه ورا : ترکیب ژل آلوئه ورا همراه با عسل یا شیره انگور علائم ناشی از ترک را آسان تر می کند. این ترکیب باید هر 8 ساعت یکبار و به مقدار یک قاشق مرباخوری مصرف شود.

اسپند : 2 تا 10 گرم از دانه اسپند همراه با پودر شاخه و برگ آن باعث شده که فرد بتواند بدون استخوان درد و خماری حاصل از آن، مصرف تریاک را کاهش دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که دانه اسپند نباید پودر شود.

ماساژ درمانی : ماساژ دادن بدن با روغن های سیاه دانه، زنجبیل یا بادام تلخ منجر به کاهش درد ناشی از ترک می شود.

استفاده از دمنوش های گیاهی : استفاده روزانه از دمنوش هایی مانند آویشن، مریم گلی، گل شقایق نعمانی همراه با آبلیمو و عسل عوارض ناشی از ترک اعتیاد را از بین می برد.

مزیت استفاده از کمپ ترک اعتیاد چیست؟

در کمپ ترک اعتیاد بخش زیادی از درمان روحی و روانی بیمار توسط روانشناسان ریشه یابی شده که از بازگشت مجدد فرد به سمت مصرف مواد مخدر جلوگیری می کند. همچنین این کمپ ها از کمک افرادی که قبلا درگیر اعتیاد بوده اند استفاده کرده که به این افراد یاری رسانده و در این زمینه آنها را راهنمایی می کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترک اعتیاد در خانه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462