طرز برخورد با دختران در سن بلوغ

جهت مشاوره تلفنی در زمینه بلوغ دختران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

سن بلوغ چه برای دختران و چه پسران دارای چالش ها و مشکلات زیادی است که این موارد گریبان گیر خودشان و والدینشان می شود. دختران در سن بلوغ که بین 8 تا 13 سالگی شروع می شود، دارای روحیه حساس تر و شکننده تری شده و نیاز است تا والدین قبل از رسیدن دخترشان به این سنین، از تغییرات ایجاد شده در رفتار و خلقیات فرزندشان، مطلع شوند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با این تغییرات آشنا کرده و نحوه برخورد صحیح با فرزند دختر خود را آموزش دهیم، تا این دوران پر تلاطم همراه با تنش های کمتری بوده و خاطرات بهتری را برای فرزندتان و شما همراه داشته باشد.

دختران در سن بلوغ

دختران در سن بلوغ چه تغییراتی می کنند؟

ابتدا نیاز است که از این تغییرات آگاهی پیدا کرده و بعد از مشاهده و متوجه شدن آنها، اقدام به درک بیشتر و توجه بهتر نماییم. دختران به نسبت پسران سریع تر دچار بلوغ شده و در سنین پایین تری بلوغ آنها شکل می گیرد. تغییرات ایجاد شده در این بین شامل تغییرات فیزیکی، فیزیولوژی و خلق و خوی آنها می باشد و تقریبا در همه زمینه ها شما شاهد تغییرات محسوسی می باشد.
علت این تغییرات به دلیل تاثیرات حجم بالایی از هورمون های ایجاد شده در بدنشان می باشد که این هورمون ها بر رشد اندام های بدن و همچنین حالات روحی آنها، تاثیر گذار است. از آنجایی که در مراحل بلوغ دختران قاعدگی نیز اتفاق می افتد، آگاهی داشتن در این زمینه و آموزش دادن به فرزندتان می تواند تاثیر مثبت و موثری در مواجه با این تجربه جدید داشته باشد.
تغییرات فیزیکی ایجاد شده در بدن دختران شامل رشد سینه ها، رشد قد و بدن، در آوردن موهای زائد در قسمت های مختلف بدن، قاعدگی و آکنه صورت می باشد. تغییرات خلق و خوی در این دوران شامل احساس تنهایی، منزوی شدن، افسردگی، انجام کارهای عجیب و غریب و علاقه مندی های افراطی بوده و نیاز به درک این رفتار و به رسمیت شناخته شدن این تغییرات توسط والدین دارد.

نحوه برخورد صحیح والدین با دختران در سن بلوغ

از آنجایی که تغییرات جسمی و روحی در دختران در این سنین زیاد می باشد، رفتار والدین باید طبق اصول و قواعدی پیش رود تا از لطمه خوردن به آنها کاهش یابد. صمیمیت بین والدین و دختران در سن بلوغ می تواند تاثیر زیادی در بهتر گذشتن از بحران این سنین داشته باشد. رفتار مادر با دختر می تواند نقش مهمی در این بین داشته و به دلیل هم جنس بودن می تواند درک بیشتری ایجاد نماید. بنابر این برای مادران بهتر است که با دختران خود ارتباط بیشتری برقرار کرده و در این دوران میزان صمیمیت خود را با او افزایش دهند.
همچنین صحبت کردن درباره بلوغ بهتر است از شروع آن و توسط مادر صورت گیرد و شروع بلوغ ممکن است در دختران در سنین مختلفی اتفاق افتاده که بازه زمانی آن معمولا بین 8 تا 13 سالگی می باشد. شما به عنوان والد می توانید سن بلوغ فرزندتان را بر اساس خانواده درجه یک و دو خود تخمین زده و همچنین از طریق مشاهده تغییرات فیزیکی و خلقی آن متوجه شوید. صحبت کردن درباره بلوغ نیاز به پیش زمینه عاطفی داشته و در روابط سرد این موضوع می تواند با واکنش بدی از سمت فرزند مواجه شود. شما نیاز است تا قبل از رسیدن دخترتان به سن بلوغ، با او روابط امن تر و صمیمی تری داشته و موضوع بلوغ را بصورت بهتری برای او بیان کرده تا دچار استرس و اضطراب نشود. در این بین می توانید از مشاور و روانشناس های مطرح در این زمینه نیز کمک بگیرید.

نحوه برخورد صحیح والدین با دختران در سن بلوغ

نحوه صحبت کردن با دختران درباره بلوغ

تربیت فرزند در سن بلوغ یکی از موارد نگران کننده برای هر پدر و مادری می باشد که نیاز است که برای آن اگاهی داشته تا با کمک آگاهی ها و مطالعه کتاب هایی در این زمینه، رفتار مناسب تر و کم چالش تری را داشته باشند. در این بین نحوه صحبت کردن با فرزندتان در این زمینه نیز بسیار مهم بوده و نیاز است تا نکاتی در این باره را رعایت نمایید.

1605686310 idea برای صحبت کردن درباره بلوغ حتما در یک فضای دو نفره و راحت و امن شروع به صحبت نمایید و قبل از آن از او برای این صحبت اجازه گرفته و تا زمانی که آمادگی لازم برای آن را ندارد، صحبت را شروع نکنید.

1605686310 idea در مکانی که برای او احساس آرامش و راحتی بیشتری دارد صحبت کرده و حتما فضای امن و به دور از افراد دیگر خانواده با او صحبت نمایید.

1605686310 idea با لحن آرام، مهربان و ملایمی با او صحبت کنید و از کلمات سرزنش آمیز دوری نمایید.

1605686310 idea مهمترین کار داشتن آرامش خوده شما است، اگر شما مضطرب و نگران باشید، این نگرانی را به فرزندتان نیز منتقل می کنید و احساس شرم و استرس به او می دهید.

1605686310 idea اجازه دهید دخترتان نیز حرف های خودش را بزند و سوال های او را کامل و با حوصله پاسخ دهید.

1605686310 idea ممکن است در زمان گفتگو احساسات مختلفی مانند استرس، ترس، خجالت و اضطراب به سراغش آید، در صورتی که نیاز به نوازش و آغوش دارد، او را در آغوش گرفته و با فرزندتان همدلی نمایید.

1605686310 idea وسایل و لوازم مورد نیاز برای دوران بلوغ و زمان قاعدگی را در اختیارش قرار داده و در بسته بندی زیبا و درست به او دهید تا در اتاقش به همراه داشته باشد.

1605686310 idea بعد از تمام شدن صحبت هایتان اجازه دهید با خودش تنها باشد و برای آن روز و یا فردای آن یک فضای تفریحی فراهم کنید تا کمی از ابهام و ترس فاصله گیرد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه بلوغ دختران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462