راهکارهای تشویق فرزند پسر به درس خواندن

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات درسی فرزندان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

راهکارهای تشویق فرزند پسر به درس خواندن می تواند برای والدین یک کمک بزرگ و موثر واقع شود. در واقع زمانی که فرزند ما به دلیل بازیگوشی و یا نداشتن تمرکز کافی برای درس خواندن، از انجام تکالیف درسی خود سر باز زده و یا نمرات مناسبی را در مدرسه نمی گیرد، والدین دچار نگرانی و استرس زیادی شده و از روش های مختلفی برای تشویق فرزندشان به درس خواندن استفاده می کنند. خیلی از این روش ها به دلیل اصولی نبودن، نتیجه عکس داده و باعث شده تا فرزند شما بیشتر به درس نخواندن کشیده شود. بنابر این بهتر است از روش های موثر در این زمینه استفاده کرده تا نتیجه بهتری را در مدت زمان کوتاه تری داشته باشید. با ما در این مقاله همراه باشید تا با هم راهکارهای مورد نیاز در این زمینه را آموزش دهیم.

چه راهی برای تشویق فرزند پسر به درس خواندن وجود دارد؟

بیشتر بدانید : نکات مهم درباره تربیت فرزند پسر

راهکارهای تشویق فرزند پسر به درس خواندن چگونه است؟

برخی از بچه ها بصورت خودکار به انجام تکالیف و مطالعه درس هایشان پرداخته اما برخی دیگر از فرزندان ممکن است علاقه زیادی به درس خواندن نداشته باشند. این موضوع می تواند دلایل مختلفی مانند عدم تمرکز یا ADHD داشته و یا عوامل دیگری در این زمینه دخیل باشند. تشویق کردن یکی از روش های ترغیب فرزندان به درس خواندن می باشد که البته این موضوع نیز باید به درستی انجام شده تا نتیجه مطلوب حاصل شود. از آنجایی که والدین همواره نگران آینده فرزندان خود می باشند و درس خواندن و ادامه تحصیل را راهی برای داشتن نتیجه بهتر و بیشتر در این زمینه می دانند، پیدا کردن راهکار مناسب در این زمینه می تواند راه حلی مفید برای والدین محسوب شود.

راه های تشویق فرزند پسر به درس خواندن

بیشتر بدانید : طرز برخورد با پسران در سن بلوغ

روش های موثر در تشویق فرزند پسر به درس خواندن چیست؟

از روش های سرگرم کننده استفاده کنید : سعی کنید برای یادگیری بهتر فرزندتان و علاقه مندی به آن مبحث درسی، از روش های خلاقانه و سرگرم کننده استفاده نمایید، مانند استفاده از فلش کارت های آموزشی، یادداشت گذاشتن از بخش های مهم درس و کمک گرفتن از آموزش های مجازی. حتی می توانید بسته به سن فرزندتان از بازی و یا نقاشی ها مناسب با درس او استفاده نمایید. کمک گرفتن از دوستان فرزندتان که در آن زمینه درسی قوی تر می باشند نیز می تواند مفید باشد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که اگر فرزندتان از روش خاصی برای درس خواندن استفاده می کند، او را منع نکنید.

سیستم های تشویقی مناسب با میل فرزند خود تعیین کنید : سعی کنید از روش های تشویقی استفاده کنید که فرزندتان را به درس خواندن تشویق نماید. در واقع متناسب با علایق او از روش های تشویقی و پاداشی استفاده کنید. مانند دیدن تلویزیون با مدت زمان بیشتر، خرید وسیله مورد نیاز او و اجازه بازی های کامپیوتری. می توانید در این راه از دو روش استفاده نمایید. اولین روش این است که اگر فرزندتان درس بخواند می تواند از راهکارهای تشویقی مانند دیدن تلویزیون استفاده نماید و دومین روش این است که اگر فرزندتان درس نخواند، از موضوعات مورد علاقه اش منع می شود.

برای او محیط مورد علاقه اش را فراهم کنید : برای زمان درس خواندن فرزندتان سعی کنید از محیطی که در آن احساس بهتری برای درس خواندن دارد، استفاده نمایید و همچنین درک کنید که کمک گرفتن از چه فضایی به او در درک بهتر دروس کمک می کند. مانند داشتن محیط آرام و ساکت، نشستن پشت میز و یا رفتن به کتابخانه می تواند از جمله این فضاها باشد.

او را به کلاس های مورد علاقه اش بفرستید : این موضوع را در نظر داشته باشید که اهمیت دادن به استعدادها و علایق فرزندتان بسیار مهم است. سعی کنید به علایق و استعدادهای او احترام بگذارید و در این زمینه او را تشویق و حمایت نمایید. مانند رفتن به کلاس موسیقی، ورزش و یا نقاشی. اهمیت دادن به توانایی های فرزندتان باعث می شود او احساس بهتری داشته و به سمت مطالعه و درس خواندن اشتیاق بیشتری نشان دهد.

هدف های درس خواندن را برای فرزندتان توضیح دهید : گاهی کودکان درک درستی از درس خواندن نداشته و آن را کار بیهوده ای می دانند. آنها از اینکه برای چه درس می خوانند و این موضوع چه کمکی به آنها می کند، اطلاعی نداشته و همین موضوع باعث می شود که نسبت به آن بی انگیزه باشند. توضیح دادن درباره مزیت های درس خواندن و کمک کردن برای رسیدن به هدف های آینده فرزندتان، به او کمک می کند تا نسبت به درس خواندن انگیزه بیشتری پیدا نماید.

عامل هایی که منجر به حواس پرتی فرزندتان می شود را دور نمایید : سعی کنید مواردی که باعث بهانه تراشی فرزند شما از درس خواندن می شود را دور کرده و به حداقل برسانید. فرزند پسر و یا دختر در سنین کم بیشتر به شیطنت و بازیگوشی علاقه داشته و با کوچکترین موضوع و یا وسیله ای، حواس آنها پرت می شود. سعی کنید این عوامل را به حداقل برسانید، مانند خاموش کردن تلویزیون، دور کردن وسایل بازی، در دسترس نبودن گوشی موبایل و تبلت. همچنین سعی کنید به جای اینکه فرزندتان از وسایل الکترونیکی برای درس خواندن استفاده نماید، از کاغذ و خودکار استفاده کرده که تمرکز بیشتری را برای یادگیری به او می دهد. همچنین سعی کنید که در موقع درس خواندن از صحبت کردن با تلفن همراه اجتناب کنید، چرا که این موضوع نیز منجر به پرت شدن حواس فرزندتان به مکالمات شما شده و او را از تمرکز کردن بر روی مطالب درسی دور می کند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات درسی فرزندان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462