غرور مردانه چیست؟ عوامل شکستن آن چه چیزهای است؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

غرور مردانه یکی از نیازهای مهم و اساسی در روان همه آقایان به شمار می آید. حفظ شدن غرور مردانه در روابط اهمیت زیادی دارد و مسائل و موضوعاتی وجود دارد که منجر به شکستن غرور مردانه در افراد می شود که از جمله آنها مواردی چون وضعیت مالی نا مناسب داشتن، ریزش موها، قد کوتاه و غیره بوده که به تدریج می تواند سبب بروز چالش ها و ایجاد افسردگی در فرد شود.

حفظ غرور مردانه توسط خانمها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و آنها باید در مورد موضوعاتی که منجر به شکستن غرور مردانه می شود، آگاهی داشته باشند. از جمله مواردی که منجر به حفظ شدن غرور مردانه می شود به احترام گذاشتن، واگذاری تصمیمات نهایی بر عهده مرد و غیره می توان اشاره کرد که در ادامه به بررسی این موضوعات می پردازیم.

چه موضوعاتی منجر به شکستن غرور مردانه می شود؟

بیشتر بدانید : یک مرد خوب برای ازدواج چه ویژگی های شخصیتی دارد؟

غرور مردانه چه می باشد؟

غرور مردانه از ویژگی های شخصیتی و مهم در مردان به شمار آمده و از آنجایی که مردان بیشتر به دنبال قدرت و بزرگی می باشند، به همین دلیل غرور مردانه برای آنها بسیار دارای اهمیت است. برای همه مردان این موضوع که غرور مردانه آنها شکسته و از بین رود بسیار سخت و دشوار بوده و در صورت توجه نشدن به این موضوع زندگی مشترک آنها با چالش هایی روبرو می شود. غرور مردانه به تایید همسر بستگی داشته و خانم ها در حفظ غرور مردانه خود می بایست تلاش نمایند.

غرور مردانه چیست؟

بیشتر بدانید : تیپ شخصیتی مورد علاقه مردان چیست؟ تقلب برای خانم ها

چه مواردی منجر به شکستن غرور مردانه می شود؟

از جمله عواملی که در خدشه دار شدن غرور مردانه تاثیرگذار می باشد به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

1605686149 communications قد کوتاه داشتن : قد کوتاه در آقایان یکی از مواردی است که منجر به خرد شدن غرور مردانه در آنها می شود. با وجود اینکه داشتن قد چیزی نیست که دست خود فرد باشد، اما بسیاری از مردان بابت داشتن قد کوتاه خود را سرزنش کرده و احساس بدی دارند. قد بلند از جمله معیارهای آقایان برای داشتن احساس قدرت و جذابیت می باشد. در نتیجه قد کوتاه برای آنها نوعی ضعف محسوب می شود و مردانی که دارای قد کوتاه می باشند از این موضوع رنج می برد. بنابر این اگر فردی مدام این نکته را به او یادآور شود منجر به خدشه دار شدن غرور مردانه در او شده و حتی ممکن است در برخی موارد سبب افسردگی او نیز شود.

1605686149 communications وضعیت مالی : از دیگر موضوعاتی که غرور مردانه را به خطر انداخته و منجر به آسیب آن می شود، وضعیت مالی فرد است. درست است که وضعیت مالی برای همه افراد اهمیت زیادی داشته و مربوط به جنسیت خاصی نمی باشد، اما برای مردان داشتن وضعیت مالی خوب، ارزش و شخصیت آنها محسوب می شود. همین موضوع باعث شده تا وقتی درباره وضعیت مالی بد آنها صحبت نمایید، احتمالا منجر به استرس و پرخاشگری آنها می شود.

1605686149 communications موی سر : از دیگر مواردی که در غرور مردانه فرد تاثیر گذار است، موی سر او می باشد. با افزایش سن مردان موهای سر خود را از دست می دهند و این نگرانی برای مردان وجود دارد که با بیشتر شدن سنشان موهای سرشان ریزش پیدا کرده و زیبایی خود را از دست بدهند. حتی در مواردی ممکن است این موضوع منجر به اختلال بد ریخت انگاری نسبت به خود شده و بنابر این ریزش موهای سر در خدشه دار شدن غرور مردانه تاثیر گذار است.

چگونه می توانید غرور مردانه را حفظ کنید؟

شما به عنوان یک خانم می توانید با رعایت کردن نکات و رفتاری غرور مردانه پدر، همسر و سایر مردهای زندگی خود را حفظ نمایید. از جمله این نمونه ها به موارد زیر میتوان اشاره نمود :

1. لجبازی نکنید : برای اینکه غرور مردانه همسر خود را حفظ کنید در مورد مسائل و موضوعات مختلف با او لجبازی نکنید. در مواقعی که کاری را به اشتباه انجام می دهد و یا مشکل دار است این موضوع را به شکل غیر مستقیم و یا ملایم به او بگویید. سعی کنید نقش خود را به عنوان همدم و همراه او پر رنگ تر نمایید تا غرور مردانه او حفظ شود. در زمانیکه می خواهید به او موضوعی را گوشزد نمایید توانایی های او را یادآور شوید، بدین صورت غرور مردانه او خدشه دار نمی شود.

2. حفظ کردن قوانین و خط قرمز ها : حفظ قانون ها و خط قرمزها برای آقایان بسیار حائز اهمیت بوده که با رعایت این موارد منجر به حفظ غرور مردانه او نیز می شوید. در این زمینه نیاز است تا احترام همه جانبه در زندگی خود داشته و متوجه اهمیت این احترام نیز شوید.

3. از او استقبال گرم نمایید : برای حفظ کردن غرور مردانه در زندگی در هنگام به سر کار رفتن و یا بازگشت همسرتان به خانه، با احترام و ارزش از او استقبال گرم نمایید و برای زحمات همسرتان در زندگی خود اهمیت قائل شوید. شما می توانید روزانه از او تشکر کرده و قدردان زحمات همسرتان برای رفاه خانواده خود باشید.

4. احترام گذاشتن : احترام به همسرتان می بایست در همه زمینه های زندگیتان حفظ شود، حتی در زمانیکه با او قهر می باشید و در محیط ها و شرایط مختلف نیاز است تا غرور مردانه همسرتان را حفظ کرده و منجر به تحقیر او نشوید. در جمع ها او را بزرگ نشان داده و این موضوع را در نظر داشته باشید که مردان نیز مانند خانم ها نیاز به احترام و توجه دارند. سعی کنید حتی در مواقع ناراحتی تان نیز از کلمات بد استفاده نکرده و احترام همسرتان را حفظ نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462