چگونه دوست خوب پیدا کنیم؟ از کجا و چه جوری؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

دوست خوب یکی از موضوعات مهم در زندگی هر فردی می باشد که می تواند در روزهای خوب و روزهای چالش بر انگیز زندگی او کنارش بوده و از فرد حمایت نماید. پیدا کردن دوست خوب به خصوص در دوران بزرگسالی می تواند سخت و چالش بر انگیز باشد. اما راه هایی برای پیدا کردن دوست خوب وجود داشته که در این مقاله به بررسی این روش ها می پردازیم.

روش های پیدا کردن دوست خوب

بیشتر بدانید : چگونه با یک دختر از جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟

راه های پیدا کردن دوست خوب به چه صورت می باشد؟

tick 2 در یک باشگاه و یا کلاس جدید ثبت نام نمایید : سعی کنید در فعالیت ها و مکان هایی شرکت نمایید که برای شما مهم بوده و مطابق با ارزش ها و علایق شما می باشد. در این چنین مکان هایی شما افرادی را پیدا خواهید کرد که احتمالا ویژگی های مشترک بیشتری با شما داشته و به مرور این روابط می تواند به دوستی های طولانی منجر شود.

tick 2 از خودتان ابتکار عمل داشته باشید : اگر در کنار افرادی قرار گرفته اید که برای شما جذاب می باشند، اولین قدم را خودتان برداشته و منتظر نباشید تا آن شخص با شما ارتباط بگیرد. شروع به صحبت کردن با آن شخص کرده و چیزی درباره خودتان را به اشتراک بگذارید. این موضوع باعث شده تا طرف مقابل نیز احساس امنیت بیشتری کرده و اطلاعاتی درباره خودش به شما دهد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در همان ابتدا نیاز نیست که خیلی صمیمی شوید.

tick 2 رفتار دوستانه داشته باشید : سعی کنید همان رفتاری را داشته باشید که خود به دنبال آن می باشید، این باعث شده تا ویژگی هایی که برای شما در یک دوست مهم می باشد را خود به نمایش گذاشته و از این طریق آدم هایی که دارای این ویژگی می باشند را جذب نمایید.

tick 2 تنها به دنبال پیدا کردن شباهت ها نباشید : نداشتن دیدگاه ها و سرگرمی های مشابه به این معنی نیست که نمی توانید با او دوست صمیمی باشید، در خیلی از مواقع شما جذب افرادی می شوید که بخش ها و بعدهای دیگری از شخصیت شما را زندگی می کنند و بدین ترتیب می توانید آن بخش ها را نیز یاد گرفته و زندگی نمایید.

tick 2 با دوست های دوستان خود ارتباط برقرار نمایید : دوستان دوست های شما احتمالا ویژگی های مشترک بیشتری با شما داشته و اگر هدف شما داشتن ارتباطات بیشتر می باشد، این راه بسیار راحت و امن بوده و از این طریق می توانید دوستان بیشتری را پیدا نمایید.

tick 2 به موقعیت های جدید نه نگویید : اگر فرصت هایی مانند دعوت شدن به یک مهمانی، رفتن به یک کلاس و یا گردهمایی برای شما پیش می آید، از آن استقبال کرده و به آن نه نگویید. این کار فرصت آشنایی با افراد جدید را برای شما فراهم می کند.

tick 2 با دوست های خود در ارتباط باشید : وقتی با فردی دوست می شوید و شماره تماس خود را به او می دهید، سعی کنید با یکدیگر در ارتباط بوده و به او پیام دهید. اینکار منجر به امتداد رابطه دوستی شما شده و ملاقات های بعدی شما را بیشتر می کند. ارتباط مکرر داشتن با یک فرد می تواند رابطه دوستی با او را قوی تر و مفید تر نماید، البته تا موقعی که این کار بصورت دو طرفه باشد.

tick 2 میزان اعتماد به نفس خود را بیشتر کنید : زمانی که خودتان را دوست دارید و به خودتان اطمینان خاطر دارید، این ویژگی ها برای دیگران بیشتر مشهود بوده و علاقه مندی آنها به برقراری ارتباط با شما، بیشتر می شود.

tick 2 لبخند زدن را فراموش نکنید : لبخند زدن همراه با تماس چشمی می تواند تاثیر مثبتی را بر روی شخص مقابل ایجاد نماید. صحبت کردن با تماس چشمی و داشتن لبخند ملایم باعث شده تا طرف مقابل احساس راحتی بیشتری داشته و به ادامه گفتگو علاقه مند شود.

تقسیم بندی دوستی ها

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی تیپ احساسی چیست؟

دوستی ها به چه مدل هایی تقسیم بندی می شود؟

از آنجایی که همه دوستی ها بصورت صمیمی نمی باشد و درجه بندی های مختلفی دارد، در اینجا به سه گروه آنها را تقسیم بندی می کنیم. همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که برای پیدا کردن دوست جدید نیاز است تا ابتدا شما بدانید که می خواهید دوست شما در چه درجه از صمیمیت و آشنایی باشد؟ سپس با توجه به آن دوست خود را انتخاب کرده و میزان صمیمیتتان را افزایش دهید.

1605686310 idea دوستی هایی که بصورت احوال پرسی می باشد : این نوع دوستی ها زیاد بوده و تنها در حد سلام و احوال پرسی می باشد. این نوع دوستی ها به نوبه خود خوب بوده و در بسیاری از مکان ها مانند مدرسه، محل کار، دانشگاه و حتی آپارتمان وجود دارد و شما می توانید دوستی های خود را به همین صورت حفظ نمایید.

1605686310 idea دوستی های معمولی : این نوع دوستی ها میزان صمیمیت بیشتری از دوستی های نوع اول داشته، اما با این حال از دوستان خیلی صمیمی شما محسوب نمی شود. این دوستان را ممکن است هر روز ملاقات نداشته ولی درباره موضوعات عادی و روزمره با آنها صحبت نمایید. دوستان معمولی ممکن است در محل کار، دانشگاه و باشگاه با شما باشند.

1605686310 idea دوستان صمیمی : این نوع دوستی ها از مهمترین دوستی های زندگی شما بوده و تعداد محدودی را نیز شامل می شود. نیازی نیست تا تعداد زیادی دوست صمیمی داشته باشید، چرا که همان تعداد کم نیز می توانند بسیاری از نیازهای شما را برطرف کرده و روی آنها حساب باز نمایید. این افراد برای شما امن بوده و با آنها درد و دل کرده و درباره بیشتر مشکلاتتان به آنها می گویید. اما توجه داشته باشید دوستی های پایدار و خوب، دوستی هایی می باشند که دو طرفه بوده و هر دو برای هم رازدار و امن باشند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462