معرفی تیپ شخصیتی ESFP

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ESFP

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

تیپ شخصیتی ESFP از 16 نوع تیپ شخصیتی بوده که بصورت برونگرا، حسی، شهودی و ادراکی می باشد و در تست MBTI این نوع تیپ شخصیتی افرادی خوش مشرب، آزاد و خلاق می باشند. در واقع تیپ شخصیتی ESFP دوست دارند که مرکز توجه بوده و غالبا دلقک جمع می باشند. این افراد در نقطه مقابل افراد دارای تیپ شخصیتی INTJ بوده و ممکن است با این گروه دچار چالش شوند. در این مقاله به بررسی ویژگی های شخصیتی این گروه می پردازیم.

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی تیپ احساسی چیست؟

ویژگی افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP چه می باشد؟

افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP، کاردان و عملگرا بوده و می توانند از طریق تجربه های عملی خود بیاموزند. این افراد از کتاب ها و بحث های نظری متنفر بوده و به همین دلیل در دوران تحصیل خود دچار مشکل می شوند. اما زمان هایی که یادگیری آنها بصورت عملی و تجربی می باشد، تیپ شخصیتی ESFP از همه جلوتر است. افراد دارای این نوع تیپ شخصیتی در لحظه زندگی کرده و ممکن است از عواقب احتمالی و بلند مدت کارهایشان غاقل شوند. افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP از روتین های زندگی بیزار بوده و به دنبال ماجراجویی می باشند. این افراد معمولا تصمیمات عجولانه گرفته و بدون فکر وارد عمل می شوند.

افراد این گروه شخصیتی در برخورد با افراد دیگر درک بالایی داشته و از مسائل پیرامون خود آگاه می باشند. آنها در درک احساسات دیگران توانایی داشته و واکنش مناسبی را نشان می دهند. این موضوعات باعث شده تا در نگاه دیگران این افراد خوش مشرب، خونگرم و همدل باشند.

از باورهای نادرست درباره این تیپ شخصیتی این است که آنها علاقه زیادی به توجه گرفتن دارند، اما از آنجایی که این افراد سرگرمی های متنوع را دوست دارند و به زندگی کردن به لحظه نیز علاقه مند هستند، باعث شده از اینکه مرکز توجه باشند نیز فرار نکنند.

نقاط مثبت تیپ شخصیتی ESFP شامل مواردی مانند خوش بین و معاشرتی بودن، در لحظه زندگی کردن، عمل گرا و اجتماعی بودن اشاره کرد.

نقاط منفی تیپ شخصیتی ESFP به بی برنامه بودن، تکانشی بودن، علاقه نداشتن به نظریه های انتزاعی و کم حوصله بودن میتوان اشاره کرد.

معرفی تیپ شخصیتی ESFP

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی افراد برونگرا چیست؟

رویکردهای شناختی افراد دارای تیپ شخصیتی ESFP چه می باشد؟

این افراد دارای رویکردهای تفکری، احساسی، شهودی و حسی می باشند که برخی از آنها قوی تر می باشد و باعث شده تا بر رویکردهای دیگر غلبه داشته باشد.

tick 2 رویکرد غالب تیپ شخصیتی ESFP، برونگرا حسی : افراد این گروه در لحظه حال تمرکز داشته و ترجیح می دهند به جای آینده نگر بودن، بر روی لحظه متمرکز باشند. آموزش بصورت تجربی برای آنها هیجان انگیز تر از حالت تئوری می باشد. آنها اهل برنامه ریزی و سازمان دهی نبوده و تصمیم گیری درباره مسائل را به عقب می اندازند.

در هنگام حل مسائل به حس های خود اعتماد داشته و باور دارند که از این روش به نتیجه می رسند. این افراد عملگرا و منطقی بوده ولی با این حال از نظم و برنامه ریزی متنفر می باشند و باعث شده تا در لحظه تصمیم گرفته و زمان زیادی را برای ساختار و برنامه ریزی صرف نمی کنند.

tick 2 رویکرد کمکی تیپ شخصیتی ESFP، درونگرا احساسی : در زمان تصمیم گیری تیپ شخصیتی ESFP، به جای استفاده از منطق، بیشتر بر روی احساسات خود تکیه دارند. تصمیمات این نوع تیپ شخصیتی بر اساس ارزش های درونی آنها می باشد. این افراد با دیگران همدلی بالایی داشته و می توانند خودشان را به جای دیگران گذاشته و همچنین بر روی احساسات خود واقف هستند.

tick 2 رویکرد سوم تیپ شخصیتی ESFP، برونگرا منطقی : در این رویکرد بر اجرای دستورات در جهان بیرون تمرکز داشته و محوریت این موضوع بر روی منطق، نتیجه و سودمندی می باشد. اما این وجه از تیپ شخصیتی ESFP، ضعیف بوده و این افراد قضاوت های خود را به دیگران منتقل نکرده و فکر می کنند که این کار هماهنگی گروه را از بین می برد.

tick 2 رویکرد فرعی تیپ شخصیتی ESFP، درونگرا شهودی : این جنبه ضعیف ترین رویکرد تیپ شخصیتی ESFP می باشد و با این حال به این افراد کمک می کند تا ارتباط و الگوهای بین چیزها را تشخیص دهند. این افراد از منطق در بررسی مفاهیم انتزاعی، مهارت نداشته اما همین موضوع نیز باعث شده تا نسبت به خود و دنیای اطراف، بینش بیشتری پیدا نمایند.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ESFP چه می باشد؟

در تیپ شخصیتی ESFP، افراد اجرا کننده های خوبی می باشند و این افراد علاقه دارند تا در صحنه شناخته شده ولی این مدل شغل ها تنها مورد علاقه آنها نبوده و هر شغلی که با هیجان، تنوع و جذابیت همراه می باشد، تیپ شخصیتی ESFP را به خود جلب کرده و از آن لذت می برند. بهترین شغل ها برای تیپ شخصیتی ESFP مشاغلی بوده که این افراد مرکز توجه دیگران باشند. این اشخاص از تعامل با دیگران انرژی گرفته و احساس شادی می کنند. با توجه به این توضیحات در این نوع تیپ شخصیتی، باید به دنبال مشاغلی بوده که این ویژگی ها را دارا باشد که از جمله آنها به موارد زیر میتوان اشاره نمود :

1. نماینده فروش : افراد این تیپ در ایجاد و حفظ روابط بین افراد عالی می باشند
2. برنامه ریز مراسم و رویدادها : همایش ها، گردهمایی ها و مراسم عروسی از این دست می باشد
3. متخصص زیبایی : در این زمینه می توانند هم نظر دیگران را جلب کرده و هم به نیازهای افراد توجه نمایند
4. مهماندار : ویژگی های انعطاف پذیر، آسان گیر و با دقت از جمله وظایف یک مهماندار می باشد
5. تور لیدر : انعطاف پذیر و تعامل با دیگران از ویژگی های مناسب این شغل بوده که این افراد دارای آن می باشند

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ESFP

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462