معرفی تیپ شخصیتی ISFJ

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ISFJ

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

تیپ شخصیتی ISFJ از سری تیپ های شخصیتی تست MBTI می باشد که از 16 نوع تیپ شخصیتی متفاوت تشکیل شده و این افراد به کم حرفی، مسئولیت پذیری و خونگرمی معروف می باشند. تیپ شخصیتی ISFJ از رایج ترین تیپ های شخصیتی بوده که در حدود 9 تا 14 درصد از افراد جامعه را تشکیل می دهد. در این مقاله به بررسی این تیپ شخصیتی و نقاط مثبت و منفی آنها می پردازیم.

بیشتر بدانید : معرفی تیپ شخصیتی ENFP

ویژگی افراد دارای تیپ شخصیتی ISFJ چه می باشد؟

تیپ شخصیتی ISFJ افرادی منظم و دارای ساختاربندی بوده که تلاش می کنند تا این نظم را در همه زمینه های زندگی خود داشته باشند. این افراد درونگرا بوده و کم حرف می باشند اما با این حال به خوبی بر دیگران نظاره گر بوده و تمرکز دارند. تیپ شخصیتی ISFJ، نکته بین بوده و به خوبی جزئیات افراد را به خاطر آورده و همچنین خود را با احساسات دیگران وفق می دهند.

با وجود درک آنها از احساسات دیگران اما نمی توانند درباره احساسات خود به خوبی حرف بزنند. آنها ممکن است احساساتشان را در خود نگه داشته و منجر به بروز حس های منفی درباره دیگران نیز می شود. این افراد ممکن است در مواقع مریضی و یا از دست دادن کسی، سکوت کرده تا درد آنها منجر به رنجش دیگران نشود.

کارهای عملی به یادگیری این افراد کمک بیشتری کرده و در واقع یادگیری برای آنها وقتی به آن عمل نمایند دارای ارزش بیشتری می شود. آنها می توانند واقعیت های ملموس را به تئوری های ذهنی تبدیل نمایند.

تیپ شخصیتی ISFJ به حفظ سنت ها و عادت ها اهمیت داده و در مواقعی درباره آنها اینگونه گفته می شود که در برابر تغییر واکنش کندی از خود نشان می دهند. با این حال تیپ شخصیتی ISFJ، سازگار بوده و ممکن است نیاز داشته باشند تا زمان کافی داشته تا خودشان را برای آماده کردن جهت یک تغییر بزرگ روبرو نمایند.

نقاط مثبت تیپ شخصیتی ISFJ شامل مواردی مانند حساس، عملگرا، مطمئن بودن و ریزبینی می باشد.

نقاط منفی تیپ شخصیتی ISFJ شامل مواردی مانند علاقه نداشتن به رقابت، بی رغبت بودن به تغییر، توجه نکردن به نیازهای شخصی و بی علاقه بودن به مفاهیم انتزاعی می باشد.

معرفی تیپ شخصیتی ISFJ

بیشتر بدانید : مقایسه ویژگی های افراد درونگرا و برونگرا

رویکردهای شناختی افراد دارای تیپ شخصیتی ISFJ چه می باشد؟

هر تیپ شخصیتی دارای 4 رویکرد شناختی می باشد که رویکرد غالب در هر فردی، ویژگی های اصلی شخصیتی او محسوب می شود و عملکرد کمکی نقش ضعیف تر و حمایتی را دارد.

tick 2 رویکرد غالب تیپ شخصیتی ISFJ، درونگرا حسی : در این رویکرد شخصیت فرد بیشتر بر روی جزئیات و واقعیت ها تمرکز داشته و اطلاعات ملموس را به تئوری های انتزاعی ترجیح می دهد. تیپ شخصیتی ISFJ به محیط خود وصل بوده و به واقعیت وابسته است. این افراد به سنت ها پایبند بوده چرا که به حفظ تمرکز و مراقبت کردن از چیزهای آشنا، علاقه مند می باشند. آنها در مواقع تصمیم گیری خاطراتی که مربوط به تجربه های گذشته می باشد را در ذهنشان مرور و مقایسه می کنند تا به نتیجه گیری وقایع در آینده بپردازند.

tick 2 رویکرد کمکی تیپ شخصیتی ISFJ، برونگرا احساسی : این افراد بر ملاحظه های شخصی بسیار تاکید داشته و افرادی از این گروه که دارای احساسات برون گرایانه می باشند، بر روی ارتباط و داشتن نظم اجتماعی، تمرکز دارند. این حالت بیشتر در رفتارهایی بوده که از دید اجتماع مناسب و سودمند می باشد که از جمله آنها مودب بودن، محافظه کار بودن و کمک کننده است.

تیپ شخصیتی ISFJ در تلاش برای بر آورده کردن خواسته ها و نیازهای دیگران می باشد و در این راه ممکن است از خواسته های خود عبور کرده تا طرف مقابل را راضی و خشنود نماید.

tick 2 رویکرد سوم تیپ شخصیتی ISFJ، درونگرا منطقی : این افراد اهل برنامه ریزی کردن بوده و دوست دارند که همه چیز مرتب و منظم باشد. این بخش از شخصیت این افراد با بیشتر شدن سن در آنها، قوی تر شده و از منطق برای درک چگونگی عملکرد جهان استفاده می کنند. تیپ شخصیتی ISFJ در مواقعی که اطلاعات جدیدی را بدست می آورد، به دنبال ارتباط و نقاط مشترک در اطلاعات جدید خود بوده تا بتواند الگویی از آن ایجاد نماید.

tick 2 رویکرد فرعی تیپ شخصیتی ISFJ، برونگرا شهودی : با وجود اینکه این افراد دوست دارند که بر روی واقعیت های قابل لمس و زمان حال تمرکز داشته باشند، اما عملکرد ناخودآگاه و فرعی در این افراد، منجر به تقویت تمرکز آنها بر روی امور شده و می تواند در به تعادل رساندن شخصیتشان نقش داشته باشد.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ISFJ چه می باشد؟

تیپ شخصیتی ISFJ به دلیل داشتن چندین ویژگی، منجر به این شده که مشاغلی خاص برای آنها مناسب باشد. از جمله این ویژگی ها وقف کردن احساسات این افراد برای دیگران بوده که مشاغلی که برای سلامت روان و یا مراقبت های درمانی بکار برده می شود، برای این اشخاص مناسب است. همچنین دقیق و منظم بودن تیپ شخصیتی ISFJ، باعث شده تا آنها برای شغل هایی که دارای برنامه ریزی، ساختاربندی و یا دارای جزئیات می باشد، مناسب باشند. تعهد این گروه به کار، مطمئن بودنشان و داشتن توانایی انجام کار بصورت مستقل نیز منجر به این شده تا برای گروه های زیادی مورد پذیرش قرار بگیرند.

همچنین تیپ شخصیتی ISFJ دارای مهارت بالایی در امور مردمی بوده و میل به برقراری نظم در این افراد بالا می باشد که منجر به این شده تا عملکردشان در مدیریت و کارهای اجرایی خوب باشد. همچنین همواره پیشنهاد های خوبی برای گروه داشته و در رسیدن آنها به هدفی مشترک تلاش می کنند.

شغل های مناسب برای تیپ شخصیتی ISFJ :

• مشاور
• پرستار
• فعال اجتماعی
• دستیار وکیل
• معلم
• مسئول دفتر
• بانکدار
• حسابدار

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ISFJ

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462