چگونه خوش اخلاق باشیم؟ بهترین شیوه های ترک بد اخلاقی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

خوش اخلاق بودن از ویژگی های بسیار خوب در افراد می باشد و خیلی از اشخاص بر این باورند که خوش اخلاق بودن یک ویژگی ذاتی می باشد، نه اکتسابی. اخلاق خوب بطور کلی تعریف خاصی ندارد اما میتوان آن را برای همه تعمیم داد تا از این طریق قابل استفاده باشد. شاید شما از جمله افرادی باشید که علاقه مند به این بوده تا خوش اخلاق دیده شوید و یا در همه جاهای زندگی خود از رفتاری خوب استفاده نمایید. اما خوب واقعیت این است که این موضوع در همه شرایط زندگی امکان پذیر نبوده و هیچوقت نمیتوان در همه حالات زندگی خوش اخلاق بود. با این حال شما می توانید با کمک راهکارهای ارائه شده در این مقاله بتوانید میزان خوش اخلاقی خود را در طول زندگیتان بالا برده و یا اخلاق های بدتان را ترک نمایید.

خوش اخلاق بودن چه کمکی می کند؟

بیشتر بدانید : مهر طلبی چیست؟ چگونه آن را حل کنیم؟

چگونه خوش اخلاق باشیم؟ اهمیت خوش اخلاقی

از آنجایی که انسان بصورت ذاتی اجتماعی می باشد، خوش اخلاق بودن و داشتن اخلاق پسندیده باعث شده تا بتواند روابط بهتر و بیشتری با دیگران داشته باشد. در واقع کسی دوست ندارد که با فردی بد اخلاق در ارتباط باشد. بد اخلاق بودن برای دیگران و همچنین خود شخص انرژی گیر بوده و باعث شده تا احساس بدی به دیگران دهد.

استفاده از راهکارهای خوش اخلاق بودن به ما کمک می کند تا هم به فرد بهتری تبدیل شویم و هم احساس خوب واقعی پیدا کنیم. به همین دلیل داشتن اخلاق خوب برای خودمان نیز مفید بوده و باعث شده تا احساسات بهتری را در زندگیمان تجربه نماییم.

راه های خوش اخلاق بودن چیست

بیشتر بدانید : شخصیت شناسی از روی چهره چیست؟ + آموزش

شیوه های ترک بد اخلاقی ، چگونه؟

1. لبخند بزنید : لبخند زدن یکی از راهکارهای بی هزینه و ساده ای می باشد که می توانید جهت خوش اخلاق بودن از آن استفاده نمایید. لبخند زدن علاوه بر اینکه شما را خوش اخلاق نشان می دهد، بلکه منجر به افزایش میزان جذابیت در شما می شود. بنابر این سعی کنید همواره لبخند به لب داشته و از آن راهی برای خوش اخلاقی استفاده نمایید. اگر شما فردی خجالتی و یا درونگرایی می باشید، ممکن است لبخند زدن برای شما کار سختی بوده و به همین دلیل فردی سرد و یا بد اخلاق به نظر آیید. اما با تمرین کردن این موضوع می توانید شرایط را تغییر داده و خوش اخلاق دیده شوید.

2. با دیگران ارتباط برقرار نمایید : ارتباط برقرار کردن با افراد هرچند کوتاه نیز می تواند تاثیر زیادی در خوش اخلاق بودن شما گذارد و از نگاه آنها شما فردی اجتماعی و خوش اخلاق دیده می شوید. می توانید با افرادی که با آنها آشنایی نداشته و موضوع مشترکی برای صحبت کردن ندارید، تنها مکالمات ساده و کوتاهی درباره موضوعاتی که در پیرامون شما در حال اتفاق افتادن است، باشید. شوخی کردن و دارای روحیه شوخ طبعی نیز می تواند باعث شده تا شما خوش اخلاق دیده شوید. اما در این زمینه حواستان باشد که حد تعادل را رعایت کرده و زیاده روی نکنید، چرا که شوخی زیاد می تواند باعث شده تا دیگران از شما دوری کرده و یا نسبت به شما قضاوت اشتباهی نمایند.

3. از دیگران تعریف کنید : یکی از راه هایی که می تواند باعث تاثیرگذاری بر روی دیگران شده و آنها را به سمت شما جلب نماید، تعریف و تمجید کردن از آنها است. این نکته را در نظر داشته باشید که در اینباره نیاز است تا احساسات شما واقعی بوده و همراه با چابلوسی و یا تعریف الکی از فرد نباشد. شما می توانید با تعریف کردن از ظاهر فرد و یا یک ویژگی شخصیتی اش از او تعریف کرده و از این طریق هم خوش اخلاق دیده شده و هم می توانید شروع کننده یک مکالمه ساده باشید. شاید این کارها از نظر شما ساده و کم اهمیت باشد، اما همین کارهای ساده باعث شده تا شما فردی خوش اخلاق دیده شده و بتوانید احساس خوبی را بر روی دیگران گذاشته و نظر آنها را نسبت به خودتان مثبت نمایید.

4. مودب باشید : استفاده از ادبیات مناسب و به جا در هر مکانی و استفاده نکردن از کلمات زشت، نشانه ای از خوش اخلاقی و مودب بودن شما می باشد. ادب یکی از موضوعات مهم در خوش اخلاقی می باشد و برای خیلی از افراد احترام گذاشتن به دیگران موضوعی مهم است. شما می توانید این ادب داشتن را تنها به گفتارتان محدود نکنید، بلکه در رفتارتان نیز از این ادبیات استفاده نمایید. مثلا اگر در محیط های اجتماعی هستید و فردی مسن نیاز به استفاده از صندلی دارد، می توانید بلند شده و جای خود را به او دهید. اینگونه رفتارهای اجتماعی و رعایت حقوق دیگران نیز نشانه ادب و احترام شما می باشد.

5. دشنام ندادن : استفاده نکردن از کلمات زشت، با صدای بلند حرف نزدن و داد نزدن نیز از موضوعات مهم در افراد خوش اخلاق می باشد. اینکه به چه دلیلی فوش می دهید اهمیت نداشته و مهم این است که شما در هر شرایطی ادب خود را حفظ کرده و از کلمات زشت استفاده نکنید. عصبانی شدن و فوش دادن به دیگران باعث شده تا انرژی منفی از خود نشان داده و این موضوع در ذهن دیگران باقی می ماند. این رفتار نشانه های خوش اخلاق بودن نمی باشد و علاوه بر این منجر به دور شدن افراد از شما می شود. بنابر این نیاز است تا در محیط های اجتماعی حواستان به کلام هایی که بکار می برید، باشد و در کنار آن میزان خشم و عصبانیت خود را نیز کنترل کرده و آن را مدیریت نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462