چرا از بدن و اندام خودم بدم میاد؟ دلایل و راهکار حل مشکل

جهت مشاوره تلفنی در زمینه روش های تقویت عزت نفس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

امروزه با وجود شبکه های اجتماعی و دیدن افراد و چهره های مختلف و همچنین گسترش عمل های زیبایی، افراد زیادی وجود دارند که از بدن و اندام خود رضایت نداشته و قصد تغییر آن را دارند. این افراد به دلایل مختلفی از بدن و اندام خود راضی نبوده و در خیلی از مواقع نیز تنها بخاطر کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس آنها می باشد که در این زمینه احساس نارضایتی می کنند. با اینکه امروزه موضوع ظاهر بیش از پیش اهمیت داشته و افراد از طریق ظاهرشان دیده و قضاوت می شوند، اما موضوع بدن و اندام افراد نباید به گونه ای باشد که منجر به از هم پاشیدگی فکر و زندگیشان شود. در این مقاله به بررسی این موضوع که چرا افراد از بدن و اندام خود راضی نبوده و سعی در تغییر آن دارند، پرداخته و همچنین راهکارهایی برای حل این مشکل را ارائه می دهیم.

چرا بدن و اندام خودم را دوست ندارم؟

بیشتر بدانید : تقویت عزت نفس از چه راه هایی امکان پذیر است؟

چه دلایلی باعث می شود که از بدن و اندام خودمان، بدمان می آید؟

دلایل مختلفی باعث شده تا افراد از بدن و اندام خود راضی نبوده و از آن بدشان آید. یکی از مهمترین دلایل چاقی و اضافه وزن است. امروزه لاغر بودن و داشتن اندامی ورزشکاری و یا خوش هیکل یک امتیاز محسوب می شود، در صورتیکه در گذشته لاغر بودن یک حسن نبوده و افراده به اصطلاح توپر محبوب تر بوده اند. اما به دلیل وجود مدل ها و مانکن هایی که برای لباس ها و برندهای مختلف بکار برده می شوند، به مرور لاغر بودن و داشتن اندامی بدون چربی، یک حسن محسوب شده است. اما افراد به چه دلایلی از بدن و اندام خود راضی نمی باشند؟

1605686310 idea کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس : نداشتن عزت نفس و یا همان احساس ارزشمندی و کمبود آن در زندگی افراد می تواند در جنبه های مختلف زندگیشان تاثیرگذار باشد که یکی از مهمترین آنها، ظاهر و بدن و اندام آنها است. افرادی که از میزان اعتماد به نفس کمی برخوردار هستند، مدام در پی مقایسه خود با دیگران بوده و خودشان را بابت نداشتن اندام و ظاهر زیبا و ایده آل، سرزنش می کنند. کمبود عزت نفس باعث شده تا فرد خود را همانگونه که هست دوست نداشته باشد و نقص های خود را بیشتر از حسن هایش ببیند.

1605686310 idea فشارهای جامعه و استانداردهای زیبایی : وجود فشارهایی از سوی جامعه و تعریف استانداردهای نامتعارف زیبایی باعث شده تا فرد احساس کند که در صورتی پذیرفته و دوست داشتنی می باشد که با این استانداردها هماهنگی داشته و شبیه به آنها باشد. وجود شبکه های اجتماعی و دیدن افراد با ظاهرهای زیبا و ساختگی نیز باعث می شود تا افرادی که از بدن و اندام خود رضایت کافی ندارند، این تصور را داشته باشند که تنها در صورتی زیبا به نظر می آیند که شبیه به این افراد دیده شوند.

1605686310 idea تجربه تحقیر و نقد بدن توسط دیگران : این افراد ممکن است علاوه بر اینکه خودشان اقدام به سرزنش خود می کنند، از سوی افراد نزدیک و یا جامعه نیز مورد تحقیر و قضاوت قرار گرفته باشند و به همین دلیل در این زمینه احساس ضعف و کمبود اعتماد به نفس می کنند.

روش های ایجاد رضایت از بدن و اندام خود

بیشتر بدانید : 10 راهکار برای افزایش اعتماد به نفس + روش‌های موثر

چه راهکارهایی برای ایجاد حس رضایت از بدن و انداممان وجود دارد؟

خوشبختانه تنها راهکار ایجاد حس رضایت از بدن و اندام، عمل های زیبایی و یا رژیم گرفتن و لاغر شدن نمی باشد، بلکه راهکارهای موثر دیگری نیز وجود داشته که از نظر ذهنی ما را مقاوم کرده و حس رضایت فرد را بصورت درونی و موثر تغییر می دهد. از جمله این راه ها به روش های زیر میتوان اشاره نمود :

tick 2 ارتباط داشتن با خود : درک کردن بهتر بدن خودمان، پذیرش نقاط ضعف و قوت وجودمان، تمرکز کردن بر روی نقاط قوتمان و تلاش برای پذیرفتن نقاط ضعفمان از جمله کارهای موثر در این زمینه می باشد.

tick 2 تغذیه سالم : مراقبت از سلامتی مان نه فقط به قصد لاغر شدن، بلکه به قصد داشتن بدنی سالم، می تواند به ما در داشتن شرایط جسمی و بدنی بهتر کمک نماید. این کار می تواند با مصرف غذاهای سالم و مقوی پیش رفته و دور بودن از غذاهای فست فودی و ناسالم، صورت گیرد.

tick 2 ورزش کردن : فعالیت های ورزشی علاوه بر اینکه می توانند بدن ما را همیشه تندرست و سالم نگه دارند، بلکه منجر به ایجاد حس نشاط و سرزندگی در فرد شده که به دلیل ترشح هورمون های شادی آور بعد از انجام فعالیت های ورزشی می باشد. شما می توانید این کار را با انجام پیاده روی های روزانه نیز انجام دهید.

tick 2 تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس : یکی از راه هایی که به شما در حس ارزشمندی وجودیتان بسیار موثر است، تقویت کردن میزان عزت نفس در وجودتان می باشد. برای اینکار می توانید از کتاب ها، کلاس ها و یا مقالات در این زمینه استفاده کرده و برای وقت گذاشتن و ارزش گذاری برای خودتان، زمان مناسبی را صرف کنید. در این زمینه نیاز است تا خودتان را همانطوری که هستید، دوست بدارید.

tick 2 درمان های روانشناختی : برخی مواقع وجود اختلالات اضطرابی و یا افسردگی منجر به بروز احساس بد درباره خودمان می شود و تمامی تلاش های ما برای رضایت از خودمان بی فایده است، بنابر این کمک گرفتن از یک روانشناس می تواند به شما کمک کرده تا بهتر و ریشه ای تر این موضوع را بررسی کرده و برای آن راهکاری اصولی تر قرار دهید. وجود افسردگی باعث شده تا افراد احساسات ناخوشایند زیادی را تجربه نمایند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه روش های تقویت عزت نفس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462