شخصیت شناسی از روی چهره چیست؟ + آموزش

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

شخصیت شناسی از روی چهره به این معنی است که شما تنها با نگاه کردن به صورت فرد، پی به خصوصیات اخلاقی و شخصیت او می برید. شخصیت شناسی از روی چهره توسط مردم و زمان های مختلف انجام می شده و شناختن افراد از روی خصوصیات ظاهری آنها موضوع جالبی بوده است. در شخصیت شناسی از روی چهره، نکات ظریف، دقیق و پیچیدگی های زیادی وجود داشته و در این مقاله تنها به بررسی نکات اصلی و مهم آن می پردازیم.

شخصیت شناسی از روی چهره چیست؟

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی تیپ احساسی چیست؟

شخصیت شناسی از روی چهره به چه صورتی است؟

انسان ها در طول قرون مختلف سعی بر این داشته اند تا با پیوند برقرار کردن حالات صورت با ویژگی های شخصیتی، متوجه افکار و درون فرد شوند. با گذشت زمان علم شخصیت شناسی از روی چهره نیز گسترش زیادی یافته و به شاخه های متفاوتی نیز تقسیم شده است.

امروزه دانشمندان این علوم را شبه علم دانسته و به آن بهای زیادی نمی دهند. این علوم در واقع مانند طالع بینی اثبات نشده اند ولی بی ضرر می باشند. به همین دلیل خیلی از افراد شخصیت شناسی از روی چهره را راهی برای قضاوت در مورد افراد می دانند.

از موضوعات مهم درباره شخصیت شناسی از روی چهره، این است که باید چهره را بصورت دقیق و کامل مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید تا همه حقایق آن را دست پیدا کرده و از قضاوت های شتاب زده در این باره دوری کنید. چرا که ممکن است اثر مثبت در یک قسمت از چهره، اثر منفی آن را خنثی نماید.

شخصیت شناسی از روی چهره و بررسی فرم صورت

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی تیپ منطقی چیست؟

بررسی کردن فرم صورت

صورت های دراز و کشیده : افرادی که از چنین حالت صورتی برخوردار می باشند عموما دارای صبر و تحمل زیادی بوده و توانایی آنها برای حل مشکلات در این افراد بیشتر می باشد. داشتن جذابیت و همچنین خوش ترکیب بودن این افراد نشان دهنده این می باشد که کارهای خود را بصورت نیمه تمام رها نمی کنند و عادت به انجام دادن کارها بصورت کامل را دارند.

صورت های گرد : این شکل از صورت نشان دهنده امیدواری، زنده دلی و انرژی در این افراد می باشد و این افراد در ایجاد شادی و خنده دیگران موثر هستند.

صورت های پهن : این افراد بردبار و مهربان می باشند و معمولا افراد روشنفکری هستند.

صورت های چهارگوش : افراد دارای این نوع صورت طرفدار استقلال فردی و فرد گرایی می باشند. این افراد سخت کوش بوده و برای دستیابی به آرزوهایشان تلاش می کنند. زیرکی و فعال بودن از ویژگی های این اشخاص محسوب می شود.

بررسی کردن شکل پیشانی

پیشانی های صاف : افرادی که دارای خطوطی در پیشانی خود نمی باشند، اندیشمند و همیشه در حال تفکر بوده و در تصمیم گیری های خود سریع و منطقی عمل می کنند.

پیشانی های چروکیده : داشتن خطوط بر روی پیشانی فرد نشان دهنده این است که این افراد به سرعت هیجان زده و احساساتی شده و همچنین سریع آشفته و پریشان حال می شوند.

بررسی کردن فرم چشم ها

موضوعاتی زیادی درباره چشم ها و ارتباط آن با خصوصیات روحی و روانی در انسان ها وجود دارد که چشم ها هیچ وقت دروغ نگفته و همچنین نشان دهنده احساسات درونی و واقعی ما می باشند.

اضطراب : وجود مقداری سفیدی در بین عنبیه و پلک پایینی نشان دهنده اضطراب و نگرانی در فرد می باشد.

تندخویی : اگر در بالای عنبیه تا پلک نیز بخش سفید رنگی وجود داشته باشد، نشان دهنده تندخویی و پرخاشگری در فرد است.

روان پریشی : در مواقعی که دور تا دور عنبیه را سفیدی در بر داشته و چشم در وسط قرار داشته باشد، نشان دهنده عدم تعادل و پایداری روانی و روحی در فرد می باشد.

شادی : وجود خطوط کوچکی در خارج از چشم نشان دهنده خنده رویی و شادی فرد می باشد.

بررسی کردن شکل ابروها

ابرو صاف : داشتن ابرویی صاف و مستقیم نشان دهنده اندیشه، تفکر و ایده گرایی در فرد می باشد.

ابرو کمانی : افرادی که دارای ابروهای خمیده و کمانی می باشند نشان دهنده افرادی مهربان بوده که از شنیدن داستان ها و حکایت های واقعی لذت می برند.

ابرو باریک : این افراد معمولا دارای اعتماد به نفس پایینی بوده و مخصوصا در مواقعی که ابروی آنها به جز باریک بودن، بالا و گرد نیز باشد.

ابرو پیوسته : پیوستگی در ابروها نشان دهنده این است که این افراد دائما در حال تفکر و اندیشه می باشند و ایده های جالبی نیز دارند.

بررسی کردن پشت چشم و پلک

پشت چشم و پلک کوچک : اگر فاصله بین پلک و مژه کم باشد نشان دهنده استقلال فرد می باشد و این افراد خود را بصورت ارادی نیز ممکن است به دیگران نزدیک نکنند.

پشت چشم و پلک بلند : بلند بودن پلک دلیل بر وابستگی شدید فرد به نزدیکان و افراد دیگر می باشد.

بررسی کردن فرم بینی

بینی های کوچک : افرادی که دارای بینی های کوچک می باشند بصورت ذاتی اغلب ضعیف و غیر قابل اتکا بوده که در تصمیم گیری هایشان ثابت قدم و استوار نمی باشند.

بینی های بزرگ : بینی بزرگ نشان دهنده عزم، اراده و ابتکار می باشد و یک شخصیت قوی و استوار بوده که اثرش را در همه جاها می گذارد.

بینی های تیز : تیز بودن بینی نشان دهنده این بوده که فرد خود را به رعایت کردن آداب و رسوم مقید ندانسته و با اطرافیان به راحتی برخورد می کند و این افراد به خود باور دارند.

بینی های عقابی : از ویژگی های این افراد دودلی، حساس بودن و خودخواهی می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462