راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در نوجوانی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

افزایش اعتماد به نفس در نوجوانی می تواند تاثیر مستقیم و زیادی در میزان موفقیت های فرد در آینده زندگی و کاری او داشته باشد. کمبود اعتماد به نفس در افراد می تواند زمینه های اکتسابی و یا محیطی داشته و در خیلی از این مواقع ریشه های آن در زمان نوجوانی و جوانی شکل گرفته است. برای اینکه به افزایش اعتماد به نفس در نوجوانی فرزندتان کمک نمایید، با ما در این مقاله همراه باشید تا راهکارهایی را در این زمینه به شما آموزش دهیم.

راه های افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

بیشتر بدانید : دلایل کمبود اعتماد به نفس در نوجوانان چیست؟

روش های موثر در افزایش اعتماد به نفس در نوجوانی چه می باشد؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم افزایش اعتماد به نفس در نوجوانی می تواند تاثیرات زیادی را در موفقیت و شکل گیری شخصیت افراد ایجاد نماید و با رعایت کردن مواردی که در ادامه به آن می پردازیم، می توانید به عنوان پدر و مادر در این زمینه به فرزند خود کمک نمایید.

1605686310 idea به فرزند نوجوانتان احترام بگذارید : این نکته را به عنوان والدین در نظر داشته باشید که فرزند شما با وارد شدن به دوران نوجوانی، از دوران کودکی فاصله گرفته و هر روز به دوران بزرگسالی نزدیک تر می شود، بنابر این سعی کنید تا با او رفتارهای کودکانه نداشته و به شخصیت مستقل او احترام بگذارید. همانگونه که شما نیاز دارید تا فرزندتان به شما احترام بگذارد، شما نیز به او احترام بگذارید و به دید یک بزرگسال به او نگاه کرده و در جریان ترس ها و نگرانی هایش قرار گرفته و به آنها اهمیت دهید.

1605686310 idea از فرزندتان تعریف کنید : تعریف کردن از فرزند شما منجر به افزایش اعتماد به نفس در نوجوانی او می شود. این تشویق ها و تعریف ها را جدی بگیرید و او را برای اهداف و کارهای جدیدش حمایت کرده و در این زمینه به او کمک نمایید. همچنین به فرزندتان این موضوع را یادآوری کنید که او را در هر شرایطی دوست داشته و به او افتخار می کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که حتی اگر مرتکب شکست و خطایی می شود نیز این جملات را بیشتر از هر زمان دیگری به او یادآور شوید.

1605686310 idea انتقاد کردن را کنار بگذارید : سعی کنید تا جایی که می توانید از انتقاد کردن دوری کنید چرا که این کار منجر به کم شدن میزان اعتماد به نفس در فرزندتان شده و در بیشتر مواقع نتیجه عکس خواهد داشت. انتقاد نکردن شما به این معنی نیست که همه کارهای او را پذیرفته و با همه رفتارهای فرزندتان موافق هستید، بلکه برای بیان نظرات و عقاید خود می توانید از لحنی آرام و بدون بار منفی استفاده نمایید. انتقاد کردن از نوجوانان باعث شده تا در بیشتر مواقع خودشان را سرزنش کرده و یا منجر به پرخاشگری آنها می شود.

1605686310 idea از مشاور و روانشناس کمک بگیرید : کمک گرفتن از روانشناس و صحبت کردن با او تنها برای مواقع خاص و بغرنج نمی باشد، شما می توانید در هر زمینه ای که با مشکل روبرو شده و یا در دوران حساسی از تربیت فرزند خود می باشید، از مشاور در این زمینه کمک بگیرید. این افراد با داشتن اطلاعات کافی و اصولی در این زمینه می توانند کمک زیاد و مفیدی به شما نمایند. همچنین در نظر داشته باشید که اعتماد به نفس پایین در فرزند شما بصورت خود به خودی خوب نشده و نیاز دارد تا در این زمینه از فردی متخصص کمک بگیرید.

1605686310 idea روی نقاط قوت فرزندتان تمرکز نمایید : به کارهای مختلف او را تشویق کنید و سعی کنید به او کمک کنید تا توانایی و استعداد خودش را در زمینه های مختلف بررسی نماید. ممکن است فرزند شما در دروسی مانند ریاضی ضعیف باشد، اما استعداد او در بخش هنری بسیار بالا بوده و در این زمینه دارای نقاط قوت زیادی است. او را بخاطر نقاط قوتش تشویق نمایید و سعی نکنید که با دیگران فرزند خود را مقایسه کنید. هر فردی دارای استعدادها و توانایی های منحصر به فردی بوده و متفاوت از دیگران می باشد.

1605686310 idea قوی بودن را به فرزند خود بیاموزید : او را از شکست نترسانید و به فرزند خود یاد دهید که هر شکست زمینه پیروزی بعدی را در او بیشتر می کند. سعی کنید در چنین مواقعی به جای سرزنش کردن، با همدیگر به بررسی نقاط قابل اصلاح بپردازید و به او کمک کنید تا دوباره برای هدف خود تلاش کرده و از تجربه کردن و شکست خوردن، نترسد.

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

بیشتر بدانید : راهکارهای افزایش اعتماد به نفس خانم ها در مقابل جنس مخالف

نشانه های کمبود اعتماد به نفس در نوجوانان چیست؟

نوجوانان در مواقعی که دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند دارای واکنش های مشابهی بوده که نشان دهنده کمبود اعتماد به نفس در آنها می باشد، از جمله این نشانه ها به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

• از روبرو شدن با فرصت ها و اتفاق های جدید در زندگیشان ترس داشته و از آنها دوری می کنند
• حس می کنند برای کسی مهم نبوده و دوست داشتنی و فاقد اهمیت می باشند
• دوستان محدودی داشته و از دوست شدن با افراد جدید دوری کرده و به راحتی دوست پیدا نمی کنند
• سریعا نا امید شده و با این احساس به خوبی کنار نمی آیند
• تعریف از خود را نپذیرفته و در چنین مواقعی دچار اضطراب و ترس می شوند
• خود را دائما با دیگران مقایسه کرده و درباره خود با نگرش منفی صحبت می کنند
• از شکست خوردن ترسیده و در مواقعی که دچار شکست درباره هدف خود می شوند به شدت بی انگیزه شده و می ترسند

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462