با مرد سرکش چطور برخورد کنیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات زناشویی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

با مرد سرکش چطور برخورد کنیم؟ این موضوعی است که در این مقاله قصد داریم تا به بررسی آن پرداخته و راهکارهای مورد نیاز آن را به شما ارائه دهیم. این روزها دیگر دوره زمانه زورگویی و یا نافرمانی تمام شده است و اهمیت یکسان بودن شرایط برای زن و مرد بیش از پیش مشخص شده است. شاید این موضوع که مردان در گذشته حرف، حرف خودشان بود و اهمیتی به نظرات و صحبت های همسرشان نمی دادند، امری عادی بوده است. اما امروزه تعامل بین زن و مرد و هماهنگی آنها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و میزان اهمیت این موضوع نیز مشخص است. همچنین مشارکت در امور خانه دیگر وظیفه خانم ها نبوده و همانطور که امروزه زنان پا به پای مردان در بیرون از خانه کار می کنند و فعالیت دارند، مردان نیز دارای وظایفی در امور خانه داری و نگهداری از فرزندان می باشند.

اگر شما در زندگی زناشویی خود از این عدم هماهنگی برخوردار بوده و همسرتان همراه و هم فکر با شما نمی باشد، نیاز است که به بررسی موضوعاتی در این زمینه پرداخته و با ما در این مقاله همراه شوید. همچنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره، از مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن استفاده کرده که زیر نظر روانشناسان و مشاوران در زمینه های مختلف بوده و می توانند در این مسیر به شما کمک های مفید و مورد نیازتان را انجام دهند.

چه راه هایی برای برخورد با مرد سرکش وجود دارد؟

بیشتر بدانید : مشاوره جنسی جهت بهبود روابط جنسی و عاطفی

با مرد سرکش چطور برخورد کنیم بهتر است؟

در مواقعی که مرد نافرمانی داشته و در امور زندگی همراه و هم مسیر نمی باشد، باعث شده تا چرخ زندگی زناشویی به خوبی حرکت نکرده و مسائل و مشکلاتی را برای شما پدید آورد. اینکه چگونه با مردان در این زمینه برخورد نماییم تا نتیجه مثبت و موثری داشته باشد، بسیار مهم می باشد. چرا که ممکن است استفاده از راهکار نادرست باعث شده تا میزان لج بازی و نافرمانی آنها نیز بیشتر شود. در اینجا به چند روش برای برخورد با مرد سرکش می پردازیم :

tick 2 از او کمک بگیرید : گاهی این تصور درباره خانم ها وجود دارد که مردان باید خودشان متوجه شده و در امور مختلف به شما کمک نمایند. اما واقعیت این است که در خیلی از مواقع آنها متوجه این امور نشده و بصورت داوطلبانه کاری را انجام نمی دهند. در این زمینه نیاز است تا به آنها وظایف مربوط به خانه را یاد داده و از او کمک بخواهید. تقاضای کمک کردن از همسرتان باعث شده تا هم بار مسئولیت بیش از حد مسائل خانه از روی دوش شما برداشته شده و هم همسرتان احساس مسئولیت کرده و شما را در این زمینه بیشتر و بهتر درک نماید.

در کنار این موارد مشارکت در کارهای خانه به شما و رابطه زناشوییتان کمک کرده و احساس بهتری را در هر دو نفر ایجاد می کند. می توانید برای اینکه روتین بهتر و منظم تری داشته باشید، فهرستی از کارهایی که همسرتان می تواند در امور خانه به شما کمک نماید تهییه کرده و الویت بندی نمایید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر این کارها مطابق با میل شما پیش نرفت و یا از کیفیت کافی برخوردار نبود، صبور بوده و به همسرتان شکایت نکنید. چون همین موضوع نیز منجر به بیشتر شدن حس سرکشی و نافرمانی او می شود.

tick 2 به تفاوت های بینتان احترام بگذارید : این واقعیت را قبول کنید که بین زن و مرد تفاوت هایی درباره موضوعات و میزان اهمیتشان وجود دارد. ممکن است کاری برای شما الویت بوده و از اهمیت بالایی برخوردار باشد، اما این موضوع از نگاه همسرتان اهمیت زیادی نداشته و یا الویتش نباشد. برای این تفاوت ها برای هم درک ایجاد نمایید و به جای گلایه کردن و یا غر زدن، همدیگر را نسبت به اهمیت آن آگاه نمایید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که زندگی زناشویی نیاز به گذر زمان داشته تا همدیگر را بهتر و بیشتر بشناسید. به زندگی خود فرصت داده و به مرور متوجه میزان اهمیت ها، الویت ها و حساسیت های یکدیگر شوید.

tick 2 لج بازی نکنید : لج کردن و ایجاد کشمکش با همسرتان باعث شده تا بیشتر او را نافرمان و سرکش نماید. به جای این روش با او گفتگو کرده و نیازها و خواسته هایتان را بصورت شفاف و واضح مطرح نمایید.

روش صحیح برخورد با مرد نافرمان

بیشتر بدانید : تفاوت مشاوره درمانی و روان درمانی + انواع مشاوره درمانی

چه کارهایی نیاز است که شما برای کم شدن احساس سرکشی همسرتان انجام دهید؟

1605686310 idea صبور باشید : گاهی ممکن است برای خواسته ها و انتظارات خود نیاز باشد تا آنها را مدام تکرار نمایید. همچنین سعی کنید تا در بیان آنها از لحنی دوستانه، آرام و تشویق کننده استفاده کنید. با او طوری برخورد نکنید که قصد تغییر او را دارید، بلکه برعکس در او این حس را ایجاد کنید که همانطور که هست کافی و پذیرفتنی می باشد.

1605686310 idea اجازه اشتباه دهید : در مواقعی که کاری به همسرتان می سپارید و مرتکب اشتباهی می شود، به او اجازه اشتباه دهید و او را بابت کارهایش سرزنش نکنید. مردها از اینکه توانایی آنها به زیر سوال رود بسیار اذیت شده و ممکن است به همین دلیل به نافرمانی و سرکشی بپردازند.

1605686310 idea با هم قول و قرار بگذارید : برای اینکه احساس بهتری را تجربه کنید و نیاز نباشد تا مدام مواردی را به همسرتان بگویید، با او قول و قرار بگذارید. مثلا یکسری از کارهای خانه را بصورت روتین به همسرتان سپرده و یکسری از آنها را خودتان انجام دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتیکه همسرتان آن کارها را انجام نداد، شما مسئولیت او را انجام ندهید و اجازه دهید تا خودش سهم مربوط به خود را بر عهده گیرد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات زناشویی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462