مشاوره و درمان وسواس فکری تلفنی و آنلاین / رایگان

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درمان وسواس فکری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

وسواس فکری یکی از اختلال های رایج در بین افراد بوده که برای درمان آن نیاز است تا از مشاور و روانشناس در این زمینه کمک گرفته شود. وسواس فکری مجموعه ای از ترس ها و اضطراب ها در طرف مقابل می باشد که به وسواس در او تبدیل شده و باعث می شود تا او بصورت مکرر اعمال و به شکل اجبار خاصی، آن کار را انجام دهد. از جمله وسواس فکری رایج به وسواس در شستشو، وسواس نجسی و پاکی و وسواس های دینی اشاره کرد. افرادی که دچار وسواس فکری می باشند نیاز شدیدی به انجام کارهای اجباری و تکراری خود دارند و اگر کسی در برابر آنها مقاومت داشته باشد، ممکن است مضطرب شده و یا تحریک پذیر و عصبی شود. اما با وجود این چالش ها، درمان های موثری در این زمینه وجود داشته که می تواند منجر به کم شدن میزان وسواس فکری در فرد شود.

مشاوره در زمینه درمان وسواس فکری

بیشتر بدانید : علت وسواس فکری عملی OCD چیست؟ علائم و درمان آن

مشاوره وسواس فکری

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، مشاوره و روانشناسی در درمان وسواس فکری موثر می باشد و باعث کم شدن و تعدیل آن در فرد می شود. اما گاهی برای افراد مشاوره حضوری و رفتن مداوم و منظم به پیش روانشناس سخت بوده و یا در موارد شدید وسواس فکری، خروج از خانه نیز برای این افراد چالش برانگیز می باشد. کمک گرفتن از مشاوره تلفنی و استفاده از روان درمانی در این زمینه می تواند برای افراد دارای وسواس فکری موثر واقع شود. اما برای درمان بهتر و بیشتر این نوع درمان می توانید در کنار مشاوره های تلفنی، از مشاوره حضوری نیز در این زمینه بهره مند شوید.

مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن دارای مشاوران و روانشناسان متعددی در زمینه های مختلف فردی، زوجین، پیش از ازدواج، کودک، تحصیلی، جنسی و اعتیاد بوده که شما می توانید به راحتی و تنها با شماره گیری شماره 9099072952 در بیشترین ساعات شبانه روز با این مرکز در ارتباط بوده و مشاوره مورد نیاز خود را دریافت نمایید. مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به شماره گیری پیش شماره و تنها با کمک یک تلفن، از هر نقطه ای از ایران یا جهان، مشاوره مورد نیازتان را دریافت نمایید.

روش درمان وسواس فکری

بیشتر بدانید : انواع اختلال وسواس و درمان آن

درمان وسواس فکری

روش درمان وسواس فکری بسیار گسترده بوده و روانشناسان و افراد متخصص از رویکردهای مختلفی در این زمینه استفاده می کنند. این درمان ها از فردی به فرد دیگر می تواند متفاوت باشد و ممکن است برای شخصی یک روش درمانی بسیار خوب جواب داده و برای فرد دیگری بدین صورت نباشد. همچنین نوع درمان به علت ایجاد وسواس، شدت آن و سایر متغیرهای دیگر بستگی دارد. اما در زمینه وسواس فکری نیاز است تا به این موارد توجه نمایید.

tick 2 در زمینه وسواس فکری خود تحقیق نمایید : در اولین قدم نیاز است تا شما درباره علائم خود درک کافی داشته باشید. در زمینه وسواس خود می توانید از منابع موجود در اینترنت کمک گرفته و از این طریق شرایط خود را بیشتر درک کرده و این درک را نیز برای اطرافیانتان ایجاد نمایید. سعی نکنید تا در این زمینه از راه حل های موقتی و غیر منطقی استفاده کنید. به جای آن به دنبال راهکارهای موثر و کاربردی باشید و از افرادی که در این زمینه حامی و پشتیبان شما می باشند، استفاده کنید.

tick 2 در شرایطی که دچار وسواس فکری می شوید، استراحت نمایید : اگر دچار وسواس فکری می شوید، در چنین مواقعی ممکن است اضطراب و ناراحتی زیادی را تجربه نمایید که برای شما طاقت فرسا باشد. در چنین شرایطی به خود استراحت داده و بر روی تنفس خود متمرکز شده و از نفس های عمیق و با تمرکز در این زمینه استفاده نمایید. همچنین می توانید از ورزش کردن و یا پیاده روی نیز در این مواقع کمک بگیرید، ورزش کردن منجر به ترشح هورمون اندورفین در بدن شما شده و این هورمون جزو هورمون های شادی آور بوده که منجر به آرامش ذهن و بدن شما می شود.

شما با کمک استراحت کردن ممکن است از دست افکار وسواس فکری خود راحت نشده باشید، اما می توانید به جای آن این افکار کمتر منجر به استرس و دلهره در شما می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که با وجود داشتن رفتارهای وسواسی در شما، اما این موارد نمی توانند تمام زندگیتان را تحت کنترل خود در آورند.

tick 2 از خودتان مراقبت و پشتیبانی کنید : در اولین اقدام برای روبرو شدن با هر نوع چالشی، تمرکز و مراقبت از خودتان می باشد که می توانید به خود اختصاص داده و زمانی برای توجه به خود و نیازهایتان قائل شوید. این موضوع را می توانید به انجام دادن فعالیت هایی پرداخته که به شما احساس شادی و یا رهایی می دهد. هر نوع فعالیتی مانند نوشیدن یک چای، وقت گذراندن با دوست خود، رفتن به پارک، تماشای یک فیلم و یا دوش گرفتن می تواند از جمله این فعالیت ها باشد.

خود مراقبتی به شما اجازه می دهد تا بر روی احساس خود کنترل داشته و این یک مزیت برای آن محسوب می شود و شما می توانید به کمک آن در پایان روز انرژی مورد نیاز خود را برای مدیریت عناصر چالش برانگیز وسواس خود داشته باشید. البته این نکته را در نظر بگیرید که این روش در جهت درمان وسواس فکری شما نمی باشد و تنها باعث شده تا ذهن شما احیا شده و برای چالش های پیش رویتان از میزان آمادگی بیشتری برخوردار است.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درمان وسواس فکری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462