رابطه با فرد معتاد چه معایب و تاثیراتی بر روی ما دارد؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترک اعتیاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

رابطه با فرد معتاد چه به عنوان دوست و چه در روابط عاطفی می تواند آسیب ها و صدماتی را برای زندگی افراد به دنبال داشته باشد. رابطه با فرد معتاد باعث شده تا سمت و سوی زندگی و دوستی ما با او، با اعتیاد و وابستگی او به مواد مخدر، درگیر شود. این افراد بسته به نوع ماده مخدری که مصرف می کنند و میزان وابستگی آنها به مواد می توانند زندگی اطرافیانشان را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. همچنین در هنگام مصرف مواد مخدر و یا بعد از آن نیز به دلیل تاثیرات مواد مخدر بر ذهن و جسم فرد نیز ممکن است مشکلاتی برای شما و یا خانواده خود ایجاد نماید. مواد مخدر معمولا مواردی مانند توهم، بی خیالی و داشتن رفتارهای غیر نرمال را در فرد مصرف کننده ایجاد کرده که می تواند برایتان این رفتار خطرناک و یا آسیب زننده باشد.

مشکلات رابطه با فرد معتاد

بیشتر بدانید : چگونه اعتیاد به الکل را ترک کنیم؟ ترک الکل به چه صورت است؟

رابطه با فرد معتاد چه معایبی دارد؟

افرادی که دچار اعتیاد به مواد مخدر می شوند، به مرور تغییرات قابل توجهی در زندگی، سلامت جسمی و ذهنی آنها ایجاد شده که ممکن است فرد را از شخصی که ما می شناختیم دور کرده و به فردی تبدیل نماید که برای ما غیر آشنا و عجیب می باشد. همچنین این افراد در خیلی از مواقع به دلیل طرد شدن از سمت خانواده و یا دوستانشان نیز ممکن است بیشتر به سمت استفاده از مواد پناه برده و تنهایی سخت تری را تجربه نمایند. بنابر این نیاز است تا در زمینه برخورد صحیح با آنها اطلاعاتی بدست آورده تا منجر به سرخوردگی و بدتر شدن شرایط آنها نشویم.

رابطه با فرد معتاد می تواند باعث شده تا به مرور بر زندگی و نوع برخورد شما با او نیز تاثیر گذار باشد. خیلی از مواقع و در سنین کم، تاثیرات دوستی با فردی که دچار اعتیاد است می تواند در ابتلای ما به اعتیاد نیز نقش داشته باشد، چرا که این افراد با عادی سازی شرایط و یا ادعای این موضوع که این ماده منجر به اعتیاد و وابستگی در او نشده است، شما را دچار وسوسه استفاده از آن می کند. همچنین صحبت کردن درباره تجربه های استفاده از مواد مخدر توهم زا و بازگو کردن حس و حال های عجیب و خوب آنها در هنگام مصرف باعث شده تا شما را بیشتر به سمت استفاده از آن ترغیب نماید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که خیلی از افراد برای تجربه یک بار از مواد اعتیاد آور، دچار اعتیاد شده اند و بیشتر این مواد به گونه ای می باشند که تنها یک بار استفاده از آنها باعث شده تا در فرد وابستگی شدید و عمیقی را ایجاد نماید که ترک کردن آن کار سختی بوده و به تنهایی میسر نشود.

تجربه های تفننی و تفریحی از مواد مخدر در بیشتر افرادی که گرفتار اعتیاد شده اند، دیده شده و این موضوع در اثر معاشرت های زیاد و برخورد با افرادی بوده است که در بیشتر مهمانی ها و دور همی هایشان از این مواد برای داشتن حس و حال بهتر استفاده می کردند.

رابطه عاطفی با فرد معتاد

بیشتر بدانید : با همسر معتاد چگونه رفتار کنیم؟

داشتن روابط عاشقانه با فرد دارای اعتیاد می تواند چه آسیب هایی را به همراه داشته باشد؟

رابطه عاشقانه به معنای ایجاد پناهگاهی امن و محکم می باشد که برای تشکیل خانه و خانواده صورت می گیرد. اما داشتن ارتباط عاشقانه با فرد دارای اعتیاد و ازدواج با او می تواند منجر به عدم امنیت در زندگی شده و در کنار آن همراه با استرس های عاطفی و آزار باشد.

در خیلی از مواقع داشتن روابط عاطفی با فرد دارای اعتیاد منجر به منفی بافی، داشتن آشفتگی ذهنی و عاطفی، خشونت و هرج و مرج می شود. همچنین مصرف مواد در خیلی از مواقع منجر به از بین رفتن اعتماد بین دو نفر شده و رابطه آنها را نیز از بین می برد. در شرایطی که فرد با شخصی که دارای اعتیاد می باشد، ازدواج کرده و دارای فرزند می شود، درگیری بر سر مسئولیت های مربوط به فرزند و همچنین بی توجهی های ناشی از آن می تواند منجر به آزار فرد شود.

این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر برای نجات یک فرد از اعتیاد، وارد یک رابطه عاطفی شده اید، شما نمی توانید به تنهایی ناجی او باشید، چرا که کمک کردن به فرد معتاد علاوه بر اینکه نیاز به یک تلاش گروهی در این زمینه دارد، بلکه در کنار آن نیز می بایست خود فرد این موضوع را خواسته و در پی آن عزم و اراده جدی داشته باشد. در کنار آن کمک گرفتن از تیم پزشکی و مراکز ترک اعتیاد بسیار موثر می باشد.

ازدواج با فرد دارای اعتیاد می تواند بر جنبه های زندگی او تاثیر گذاشته و منجر به بروز چرخه ای از تعارضات و آزارهای خانگی بین زوجین شود. همچنین سو مصرف مواد منجر به درگیری های لفظی و فیزیکی زیادی شده و از جمله مشکلاتی که در ازدواج با فرد معتاد رخ می دهد به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

1605686310 idea مشکلات مالی و اقتصادی خانواده
1605686310 idea از بین رفتن آبرو و حیثیت در جامعه
1605686310 idea آزارهای کلامی، فیزیکی و جنسی
1605686310 idea درگیرهای قانونی بر سر موضوعاتی مانند مصرف غیرقانونی مواد، رانندگی در حالت مصرف مواد و مشکلات مربوط به طلاق و یا حضانت فرزند

از آنجایی که مصرف مواد مخدر قوه قضاوت فرد را مختل می کند، می تواند منجر به تحریک پذیری او شده و احساساتی مانند خشم و رنجش را در او زیاد کرده و به دنبال آن فضای خانه را نا امن می کند که منجر به درگیری های لفظی و جسمی با شریک زندگی اش می شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترک اعتیاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462