با کودکی که سکس پدر و مادر را دیده چگونه رفتار کنیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه دیدن رابطه جنسی والدین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

خیلی از مواقع پیش می آید که کودکان سکس پدر و مادر خود را دیده و یا والدین همواره نگران این موضوع می باشند که با کودک خود در چنین مواقعی به چه صورت برخورد کنند. ممکن است کودکان از سر کنجکاوی و یا به دلیل ترس بصورت ناگهانی وارد اتاق خواب والدین شده و شاهد سکس پدر و مادر خود باشند. نحوه برخورد والدین در چنین شرایطی از اهمیت زیادی برخوردار است و این موضوع را باید در نظر داشته باشید که قبل از هر موضوعی، باید خونسردی خود را حفظ کرده و آشفته و وحشت زده نشوید و همچنین فرزندتان را بخاطر وارد شدن به اتاق و یا دیدن رابطه جنسی شما، دعوا و سرزنش نکنید، این کار منجر به بیشتر شدن نگرانی های او می شود. پس در چنین مواقعی بهتر است تا چه کاری انجام دهیم؟ با ما در این مقاله همراه بوده تا به پاسخ این سوال دسترسی پیدا کنید.

دیدن سکس پدر و مادر توسط کودک

بیشتر بدانید : راه غلبه بر ترس از تاریکی کودکان + مشاوره تلفنی

واکنش مناسب با کودکی که سکس پدر و مادر خود را دیده است، چگونه باید باشد؟

در چنین مواقعی نیاز است تا این اقدامات را انجام دهید تا کمترین آسیب به روان و ذهنیت کودک وارد کنید :

• در اولین فرصت ممکن لباس های خود را پوشیده و یا با ملحفه خود را بپوشانید.
• کودک را به پیش خود خوابانده و با او خوش رویی و توجه داشته باشید و از کودک بپرسید که با شما کاری داشته که نیمه شب به پیشتان آمده است؟
• اگر کودک از شما در اینباره سوال پرسید برای او توضیح دهید که چیزی که شاهدش بوده به معنی خشونت و دعوا بین پدر و مادر نبوده و سعی کنید با زبانه کودکانه و ساده برای او توضیح دهید. بطور مثال بگویید که مامان و بابا وقتی همدیگر را خیلی دوست دارند، یکدیگر را در آغوش کشیده، نوازش کرده و می بوسند تا عشقشان به همدیگر را نشان دهند.
• درباره اصل رابطه جنسی و فرآیند آن به کودک خود توضیح ندهید.
• به فرزند خود توضیح دهید که درباره آنچه که دیده است در نزد دیگران و یا خارج از خانه صحبت نکنید.
• سپس کودک خود را به اتاق خوابش هدایت نمایید.
• این موضوع را در نظر داشته باشید که بچه ها در سنین کم نیز این موضوعات را در ناخودآگاهشان ثبت کرده و به اشتباه فکر نکنید که چون آنها چیزی را متوجه نمی شوند، آزادانه و در جلوی آنها این کار را انجام دهید.

تاثیر دیدن سکس پدر و مادر در ذهن کودن

بیشتر بدانید : راه های رفع استرس کودکان + نشانه های استرس کودکان

دیدن سکس پدر و مادر چه تاثیراتی در ذهن کودکان دارد؟

دیدن سکس پدر و مادر توسط بچه ها بار هیجانی بسیار زیادی داشته و می تواند منجر به ترس و اضطراب در آنها و حتی تحریکات جنسی در کودک شود. در این شرایط بسیار مهم است که دیده ها و احساسات کودک را انکار نکرده و به هیچ وجه به او دروغ نگوییم. در چنین شرایطی بهترین کار این است که به حرف های کودک گوش داده و خیال او را از تصورات ترسناک و خشن، راحت کنید.

انجام رفتارهای اشتباه از سوی والدین می تواند تاثیرات زیادی در بزرگسالی کودکان داشته و آنها را در این سنین با اضطراب، افسردگی و مشکلات در برقراری رابطه جنسی روبرو نماید.

چه دلایلی منجر به دیدن سکس پدر و مادر توسط بچه ها می شود؟

1605686149 communications نبود اتاق خواب مجزا
1605686149 communications فضای کم خانه
1605686149 communications سهل انگاری والدین
1605686149 communications فرزند زیاد و شلوغ بودن محیط خانه

اما با همه این دلایل باز هم بسیار مهم است که والدین در این زمینه دقت کافی داشته، چرا که دیدن سکس پدر و مادر توسط بچه ها باعث شده تا کودک تصور کند که آنها نوعی خشونت با یکدیگر داشته و تاثیرات بدی بر روی روان کودک خواهد داشت. بویژه درباره والدینی که بعد از این موضوع با کودک خود رفتار درستی انجام نمی دهند.

در بعضی مواقع والدین تصور می کنند که کودک صحنه ای که دیده است را فراموش می کند، اما اینطور نبوده و منجر به مشکلات روانی زیادی برای کودک و یا در آینده او می شود. از جمله این مشکلات به آزار گری، افسردگی، اضطراب، ترس از تنهایی، شهوانی شدن کودک و آسیب پذیری میتوان اشاره کرد.

در مواقعی که کودک شاهد سکس پدر و مادر خود می باشد و یا صدایی از اتاق آنها می شوند، ممکن است این رفتار را خشونت بار تلقی کرده و در صورتی که دفعه بعدی با در بسته والدین روبرو شود، این موضوع و ابهام برای تداعی می شود.

در مواقعی که کودک درباره دیدن سکس پدر و مادر چیزی نپرسید، چه کاری باید انجام دهید؟

در مواقعی که کودک شما با این صحنه روبرو شده است ولی از شما چیزی نمی پرسد، در اولین فرصت از او سوال کنید که در اتاق خواب چه دیده و نظر و احساسش در اینباره چه می باشد؟

این سوال به شما کمک کرده تا بفهمید که کودکتان تا چه اندازه شاهد رابطه جنسیتان بوده و شما با توجه به چیزهایی که او مشاهده کرده است، به کودک خود پاسخ دهید.

در این زمینه نیاز است که از دروغ گفتن و جزئی گویی به کودک خودداری کرده و همچنین آماده پاسخگویی به سوالات غیر منتظره کودک را داشته باشید. اگر سوال مطرح شده بیشتر از دانسته های شما در این زمینه بود و نمی دانستید که به چه صورت برای او توضیح دهید، ادامه صحبت را به جلسه بعد موکول کرده و در این زمینه از مشاوران و روانشناس کودک کمک گرفته و سپس به او در این زمینه پاسخ دهید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه دیدن رابطه جنسی والدین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462