مشاوره تلفنی کودکان | مشاوره رفتاری و تربیتی کودک

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات تربیتی و رفتاری کودکان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

مشاوره تلفنی کودکان به والدین کمک می کند تا در مواقعی که نیاز به راهنمایی و مشاوره برای کودک خود دارند، به راحتی این راه مشاوره ای در دسترس پدر و مادر باشد. معمولا مشاوره تلفنی کودکان در دو دسته مشکلات رفتاری و همچنین موضوعات تربیتی کودک می باشد. در مواقعی که کودک دچار اختلالات روانی نیز می باشد نیز مشاوره های تلفنی در این زمینه صورت می گیرد.

در مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن، مشاوران و روانشناسان با تجربه ای در زمینه های کودک، زوجین، تحصیلی، طلاق، ازدواج، جنسی و فردی وجود داشته که می توانید به راحتی و تنها با شماره گیری تلفن این مرکز و بدون نیاز به پیش شماره، با مشاورین این مجموعه در بیشترین زمان شبانه روز در ارتباط باشید. همچنین شما می توانید از هر نقطه ای از ایران و یا جهان، مشاوره مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

 مشاوره تلفنی کودکان چه اهمیتی دارد؟

بیشتر بدانید : شماره موبایل مشاور کودک آقا

اهمیت مشاوره تلفنی کودکان چه می باشد؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم مشاوره تلفنی کودکان در مورد موضوعاتی چون مشکلات رفتاری، مشکلات تربیتی و اختلالات روانی کودک می باشد. معمولا مشکلات رفتاری کودکان با چند جلسه مشاوره تلفنی کودکان و آموزش های لازم به پدر و مادر در این زمینه به راحتی حل می شود. همچنین برای آموزش هایی در زمینه تعلیم و تربیت کودک نیز میتوان با تعداد جلساتی این موارد را یاد گرفت. اما در مواقعی که مشاوره مربوط به اختلالات کودک می باشد، معمولا مشاوره ها نیاز به مدت زمان بیشتری داشته و باید بصورت مداوم، کودک تحت نظر یک روانشناس قرار گیرد.

وجود مشاوره تلفنی کودکان این امکان را به والدین می دهد تا در هر زمانی که نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند، تنها با کمک یک تلفن، به پاسخ سوالات خود دست یافته و آموزش های لازم در زمینه مورد نیازشان را بدست آورند. همچنین با توجه به مشغله های بالای والدین و نبود زمان کافی برای مراجعات حضوری، مشاوره تلفنی کودکان می تواند یک روش آسان برای انجام مشاوره مورد نیاز و در دسترس پدر و مادرها باشد.

مشاوره تلفنی کودکان همچنین می تواند برای ارزیابی موضوعات مختلف کودک و نوجوان به شما کمک کرده و در حل مشکلات آنها برای شما مفید باشد. از آنجایی که تربیت فرزندان یک مسئولیت سنگین بر روی دوش والدین می باشد و در این راه گاهی والدین نمی دانند از چه روش و اصول مناسبی استفاده نمایند، مشاوره تلفنی کودکان می تواند در این زمینه به آنها کمک کرده و همراه آنها باشد. کودکان نسل امروزه با کودکان قدیم تفاوت های زیادی داشته و همین موضوع لزوم مشاوره را بیش از پیش بیشتر می کند.

نقش مشاوره تلفنی کودکان چیست؟

بیشتر بدانید : بهترین مشاور تربیت کودک در کرج

چه زمانی کودک به مشاوره تلفنی کودکان نیاز دارند؟

در طول روند زندگی و رشد یک کودک اتفاقات گوناگونی پیش آمده و ممکن است کودک قربانی مشکلات خانوادگی، مواجه شدن با ترس ها و استرس ها، دچار بد رفتاری توسط دیگران و سو استفاده های فیزیکی و جنسی شوند. وجود این مشکلات و اختلافات خانوادگی قطعا بر روی روان و شخصیت کودکان موثر می باشد و حتی ممکن است که کودکان را با مشکل افسردگی مواجه نماید.

در چنین مواقعی والدین نمی دانند که چطور می توانند به کودک خود کمک کرده و یا نمی توانند به درستی مشکل او و دلیل تغییر رفتارش را تشخیص دهند. شاید در این مواقع شما به عنوان والدین تلاش های زیادی کرده و برای بدست آوردن شادی و نشاط دوباره به کودکتان، راه های مختلفی را امتحان نموده اید. در چنین مواقعی استفاده از مشاوره تلفنی کودکان و کمک گرفتن از مشاوران و روانشناسان با تجربه در این زمینه می تواند یک را مطمئن و دارای نتیجه در این زمینه باشد. در خیلی از مواقع شناسایی این مشکلات و علت آنها کاری نیست که توسط والدین بتواند صورت پذیرد و به همین دلیل نیاز به کمک گرفتن از یک متخصص دارد.

مشاوره تلفنی کودکان به کودک کمک کرده تا از پس مشکلات و ترس های خود بر آمده و با توجه به نوع شخصیت فرزندتان به او آموزش های لازم را می دهد. همچنین مشاوره تلفنی کودکان به فرزند شما کمک می کند تا راه کنار آمدن با مشکلات و وقایع دردناک زندگی را پیدا کرده و در مورد موضوعاتی که منجر به ناراحتی او می شود، صحبت نماید.

مواردی که نشان می دهد کودک شما به مشاوره کودکان نیاز دارد :

1. بیش فعالی یا اختلال کمبود توجه
2. تمایل داشتن به گوشه گیری و انزوا برای مدت طولانی و بدون علت
3. مشکل در یادگیری یا افت شدید و ناگهانی تحصیلی
4. اعتماد به نفس پایین و تحقیر شدن توسط دوستان
5. انزوای اجتماعی و نداشتن دوست و یا دور شدن از آنها
6. علاقه نشان ندادن به موضوعاتی که زمانی آنها را دوست داشته است
7. بی خوابی و یا پرخوابی زیاد
8. بی اشتهایی یا پر اشتهایی و مشکلات مربوط به تغذیه
9. رفتارهای عجیب مانند گریه های بی دلیل، پرخاشگرری های شدید و عدم کنترل در احساسات
10. استرس های زیاد و بی قراری های زیاد
11. داشتن مشکلات جسمی با ریشه های عصبی مانند سردرد و سرگیجه
12. حیوان آزاری
13. قرار گرفتن در معرض سو استفاده های جنسی
14. خود آزاری و آسیب و صدمه زدن به خود
15. آسیب زدن فیزیکی به دیگران و دعواهای زیاد
16. مشکلات روانی ناشی از اختلافات پدر و مادر و یا طلاق آنها
17. اذیت کردن همکلاسی ها و یا خواهر و برادر
18. تاخیر داشتن در رشدهایی مانند دیر حرف زدن و یا دیر راه افتادن
19. اوتیسم و احتمال وجود سایر اختلالات روانی در کودک
20. پرخاشگری و وجود رفتارهای عصبی

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات تربیتی و رفتاری کودکان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462